עונת חפירות 3 התקיימה בגן לאומי קיסריה ע"י המשלחת צרפתית בראשות פרופ' ניקולה פושר. פרופ' פושר הוא מומחה לארכיאולוגיה צלבנית, העומד בראש פרויקט הבודק את סגנון הבנייה של ביצורי העיר הצלבנית ובעיקר את ההבדלים המשמעותיים בין סגנון הבנייה של המלך לואי ה 13- באירופה לסגנון הבנייה שלו בממלכה הצלבנית.


בצרפת התאפיינו הביצורים של המלך לואי בחומות המשלבות בהן מגדלים עגולים רבים. אולם בחומות קיסריה, המגדלים מרובעים ואינם משולבים בחומה כי נבנו בצמוד לה בשלב מאוחר.


תעודות והיסטוריונים בני התקופה הדנים על מהלך ביצור העיר, מתארים קצב בנייה מהיר, שאינו עולה בקנה אחד עם היקף החומה הצלבנית. מסקנות ראשוניות של המחקר הן שהחומות הצלבניות ניבנו ברובן על שרידי חומות אומיות ולכן קצב בנייתם היה מהיר כל כך. החומות האומיות 1 ,יושבות בחלקים רבים ,ישירות על שרידי הקרדו הרומי ונתגלו בו מספר בסיסי עמודים באתרם ,ואף זוג עמודים עומדים אשר שולבו בחומות. כמו כן, ראה המלך צורך בהול בבניית החומות על מנת להגן על העיר ולכן פקד המלך לואי ה 13- למהר בבניית החומות בלי להתעכב בבניית המגדלים. לאחר שהעיר כולה הוקפהחומה, התפנו אנשי המלך להוסיף מגדלים לחומה, על מנת לחזק את מערך הביצורים.


במגדל מס' 7 נחשף מגדל מרובע וקדום שנבנה בתקופה האומיית וסביבו התפתח הביצור הצלבני. מחוץ למגדל . הקדום ותחת יסודות העיבוי הצלבני נחשפו שרידים של פסיפס עבאסי 2


פרופ' פושר מתכוון לבצע סקר של כל החומה הצלבנית בעזרת מיכשור דיגיטאלי מתקדם , להשוותם לשרידים אחרים ולבצע הדמיה ושיחזור דיגיטאלי.