בימים אלה בתום עבודות השימור, השחזור והפיתוח שנמשכו כשנה, מציגות החברה לפיתוח קיסריה רשות הטבע והגנים ורשות העתיקות את הנימפאון - שריד ארכיאולוגי שנבנה לפני כ-2000 שנה, שניצב היה בטבורה של העיר הקדומה. המבנה מפואר, שהיה חלק מהפינה הצפון-מערבית עליו עמד המקדש המרכזי בתקופה הרומית הקדומה, יהווה מעתה נקודת ציון נוספת וחשובה במפלס העתיקות שבגן הלאומי.

ייחודה של קיסריה כעיר נמל קדומה שלה היסטוריה ומורשת תרבותית עשירה, הוא ביכולתה להמשיך לחדש, לשמר, להפתיע ולהציג בכל פעם, חלק נוסף ממסתורי העיר, שחלקים רבין ממנה עדיין טמונים באדמה.

הנימפאון, הנמצא במרכזה של קיסריה - העיר הרומית הקדומה, שימש בעבר הרחוק כמזרקת מים ציבורית יפיפייה, וברחבה המקיפה אותו נהגו בני העיר לקיים חגיגות המוניות, התכנסויות ומפגשים רבי משתתפים. את הנימפאון גילה לראשונה, כבר בשנות ה-70 המוקדמות הארכיאולוג פרופ' אברהם נגב, ומאז הוא כוסה היטב כדי להגן עליו. לפני כשנה החליטו החברה לפיתוח קיסריה ורשות העתיקות, בשיתוף עם רשות הטבע והגנים, לחשוף מחדש ולשמר את הממצא הארכיאולוגי, ולהציג אותו במלוא הדרו בפני הציבור הרחב.
עבודות שימור השרידים הארכיאולוגיים בוצעו על ידי משמרים מקצועיים ממנהל שימור ברשות העתיקות. חשיפתו המחודשת של הנימפאון התבצעה ע"י הארכיאולוג ד"ר פיטר גנדלמן, ותכנון עבודות השימור והשחזור נעשה על-ידי האדריכלים מיכל רטנר וערן חמו. עבודות השימור והפיתוח כללו את שימור שרידי הנימפאון והתקנת בריכת מים בחזיתו כפי שהיה בעת העתיקה. חזית הנימפאון המשתקפת בבריכה, מחזירה למונמנט המרשים את הדרו הקדום.
במהלך עבודות השימור התגלו שרידי ציורי הקיר אשר עיטרו את חזית הנמפאון, בציורים מתוארות סצנות מעולם הצומח. אלמנט נוסף שהוצב בחזית הנימפאון הוא פסל יפיפה של האלה היגיאה, המתוארת במיתולוגיה

היוונית כאלת הבריאות והניקיון, בתו של אסקלפיוס אל הרפואה ופטרוניתם של יורדי הים. במהלך השנים, נחשפו בחפירות בקיסריה כמה פסלים בדמותה, האחרון התגלה בסערה החורף הגדולה בשנת 2011. הפסל שהוצב הינו העתק מדוייק של הפסל המקורי, שריד נוסף שנחשף בשנת 1994 בחפירות המוקדמות שנערכו בגן הארכיאולוגי, כשרק החלו עבודות פיתוח פרויקט התיירות בנמל קיסריה.
מיכאל כרסנטי, מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה מציין: "לעבודתנו המשותפת עם רשות הטבע והגנים ורשות העתיקות תרומה עצומה בשימורם, חשיפתם ופיתוחם של אוצרות מורשת. חשוב לנו להציג את כל עושר העתיקות של קיסריה שממשיכים לרתק את המבקרים מהארץ ומהעולם, ממצאים בעלי ערך היסטורי ומורשת תרבותית ברמה בינלאומית. פרויקט שיחזור הנימפאון שהסתיים פתוח מעתה בפני הציבור הרחב כדי שיוכל להגיע וכמו בעבר הקדום לשוב ולהתכנס ברחבת הנימפאון הקסומה. אנו כבר מסתכלים קדימה ונערכים לפיתוח פרויקטים נוספים באתר : הקמרונות, טיילת החומות, שיחזור בית הכנסת ועוד".
רענן כסלו ראש מינהל שימור ברשות העתיקות: "עבודות השימור והפיתוח של הנימפאון אפשרו את שחזור תפקודו ההיסטורי, ככיכר עירונית הומה אשר בליבה בריכת מים. אין ספק שהמבקרים במקום יפיקו הנאה רבה מהחזרתו לתפקוד של המונומנט המרשים". 

צילום הנימפאון: ערן חמו, באדיבות רשות העתיקות