רשות העתיקות ומוזיאון התנ"ך בוושינגטון סיכמו בימים אלה על שיתוף פעולה ייחודי בין שני המוסדות: הקמת גלריה מרכזית במוזיאון, בה יוצגו מאות פריטים מאוצרות המדינה המיצגים את התקופות המקראיות והברית החדשה. בין השאר, ניתן יהיה להתרשם מממצאים כגון חותמות וטביעות חותם מימי הבית הראשון, כלי אבן ובהט, תכשיטים, צלמיות, כלי זכוכית מימי בית השני ועוד.

מוזיאון התנ"ך בוושינגטון, שישתרע על פני 48,000 מ"ר והממוקם בקרבת בנין הקפיטול ולשדרת המוזיאונים, יפתח בנובמבר 2017 והוא המוזיאון החדשני ביותר שנבנה בימים אלה בארה"ב, בתקציב של 400 מליון דולר. במקום ישתמשו בטכניקות מתקדמות, כדוגמת הולוגרמות ומציאות מדומה לצורך המחשת סיפורי התנ"ך.

במוזיאון יוצג גם אוסף משפחת גרין, האוסף הפרטי הגדול ביותר בעולם של פריטים הקשורים לתנ"ך ולברית החדשה.

לדברי ישראל חסון, מנהל רשות העתיקות, "שיתוף הפעולה ההיסטורי של רשות העתיקות ומוזיאון התנ"ך, ישמש כחלון ראווה לאוצרות המדינה וירגש מיליוני מבקרים בשנה, שיפגשו ממצאים מוחשיים מהארכיאולוגיה וההסטוריה של ארץ ישראל - ערש התנ"ך והברית החדשה".

לדברי קרי סאמרס, נשיא מוזיאון התנ"ך, ״כשתכננו להקים את המוזיאון המתקדם ביותר בעולם, ידענו כי נוכל לעשותו אפילו טוב יותר, אם נשתף פעולה עם אחדים מהאוספים הטובים בעולם. שיתוף הפעולה עם רשות העתיקות, האחראית בישראל על אוצרות המדינה, יחד עם 40,000 הפריטים שבאוסף משפחת גרין, ייצור סטנדרט חדש של חויה מוזיאלית למבקרים, שכמותה טרם היתה״.