Israel Antiquities Authority
נגישות

הבנייה


אחד מתנאי התרומה, כפי שנזכרו במכתבו של רוקפלר הבו, היה כי על הבנייה להסתיים בינואר 1931. אך כבר בראשית הדרך היה ברור כי העבודות תתעכבנה בשל מספר סיבות: (1) הצורך לבצע חפירות הצלה לפני תחילת העבודות; (2) בעיות בטחון ואי שקט פוליטי ששררו בארץ בשנת 1929 (מאורעות תרפ"ט); (3) הקושי בהשגת אבן משובחת עד לפתיחת המחצבות בדרך ליריחו.

אבן הפינה לבנייה הונחה ב-19 ביוני 1930 בטקס מרשים, בהשתתפותם של הנציב העליון צ'נסלור, מנהל מחלקת העתיקות א.ת. ריצ'מונד ונציגי ציבור אנגליים, יהודיים וערביים. הבנייה בוצעה על-ידי קבלן מאלכסנדריה א. די-פארו

חמש שנים ארכה הבנייה וכבר ב-20 במאי 1935 עברה מחלקת העתיקות לבניין החדש והוחל בהכנת התצוגה המוזיאלית. פתיחת התצוגה נקבעה ל-11 בינואר 1938, אך זו נדחתה בשל רציחתו של הארכיאולוג הבריטי ג.גל. סטארקי בידי ערבים בהר חברון שעה שהיה בדרכו מהחפירות בלכיש לטקס הפתיחה. הטקס התקיים לבסוף ב-13 בינואר של אותה שנה במעמד הנציב העליון. מהטקס נעדרו שתי הדמויות העיקריות שפעלו להקמתו של המוזיאון: ג'והן ד. רוקפלר הבן ואוסטין הריסון. יתרה מזאת, רוקפלר מעולם לא ראה במו עיניו את המבנה הנושא את שמו.

 


מאמרים נוספים ...