משלחת נוצרים אוהבי ישראל  מנשוויל טנסי  (Nashville Tennessee) בארה"ב, עוסקת מטעם Wyatt Museum    בחיפושים אחר ממצאים המאששים את סיפורי התנ"ך.
 
המשלחת ערכה מספר פרויקטים באגן המזרחי של הים התיכון: ניסיון לאתר את תיבת נח בהר אררט, איתור מסלול ההליכה של בני ישראל בסיני, חציית ים סוף וטביעת חיל פרעה ומרכבותיו ועוד. ( www.wyattmuseum.com . )
 
במסגרת חיפושיו בים סוף הביא עימו מר רנדל לי  (Randall Lee) מיכשור אלקטרוני יקר לחיפושים מתחת למים הכולל, בין השאר, ערכת וידאו תת-ימית. הערכה הופקדה למשמרת ברשות העתיקות בשנת 2004 ולאחרונה נתרמה על ידי מר לי ליחידה לארכיאולוגיה ימית.
 
ערכת הוידיאו כוללת מצלמה תת ימית שאורכה כ- 8 ס"מ ועמידותה מוגבלת לעומק 150 מ'. המצלמה תלויה על כבל אטום למים באורך 60 מ' שקצהו מחובר למסך טלוויזיה ולמקלט וידאו. עדשת המצלמה מוקפת בנורות אינפרה אדומות המאפשרות צפייה במקומות חשוכים. בעת הצורך משלשלים את המצלמה מדופן הספינה ובאמצעות המסך ניתן לראות ולוודא האם אנו באתר המבוקש. שימוש נכון במצלמה עשוי לחסוך זמן יקר בחיפושים אחר אתרי צלילה ו/או אפשרות לתקשורת בין הצוללים לבין צוות התמיכה הטכנית על הספינה.
 
בנסיון למצוא פיתרון יצירתי לחדירה למערת קבורה בגבעת רגבים  שעל כביש 6 אשר יהיה מקובל על החרדים ערכנו סיעור מוחות עם יוסי לוי ארכיאולוג מרחב מרכז. בעקבות זאת הועלתה האפשרות להשתמש בערכה התת-ימית באופן הבא: קידוח חור באבן הגולל (במקום בה הדופן היא הדקה ביותר) והחדרת המצלמה כך שניתן יהיה לצודד אותה, לצפות ולתעד את חלל הקבורה וללמוד את שיש בתוכו. יתרונותיה של הערכה הוטמעו במרחב מרכז  והשימוש בה התרחב גם למרחב צפון.  באמצעות המערכת נצפו חללים תת-קרקעיים בחפירת פיטר גנדלמן במחצבות נשר ברמלה. בין החללים זוהו בורות מים וכניסה למערכת מסתור או חלק ממנה. בעיינות ציפורי הוחדרה המצלמה לתוך חלל צר שזוהה כפתח של נקבת מים בנויה.
 
לעיתים קרובות מתגלים חללים תת-קרקעיים אליהם לא ניתן להיכנס מסיבות בטיחותיות שונות. החדרת המצלמה לתוך החללים וצפייה פנימה מאפשרת לימוד ראשוני של החללים ללא סיכון  בריאותי או חיי אדם. צפייה זו וניתוח ראשוני  של המידע  המתקבל  עשויים לסייע באיסוף נתונים וקבלת החלטות טרום חפירה ובהמשך גם בחפירה.