בשתי חפירות ארכיאולוגיות מצומצמות שנערכו לאחרונה מטעם רשות העתיקות התגלו שרידים השופכים אור על החיים והמוות בעכו הצלבנית. בחפירה אחת נמצאו שרידי כנסיה או קפלה ובשניה עדות מוחשית לחורבן האלים של עכו בשנת 1291 .


רובע מונמיזר - במאי 2007 נערכה חפירה בקרית החינוך על שם חילמי שפעי, הנמצאת מצפון לחומות העיר העתיקה העות'מאניות, אך בתחום העיר הצלבנית ברובע המונמיזר. רובע זה נוסד בסוף המאה הי"ב, והוקף בחומות במהלך המאה הי"ג.


נתגלו יסודות של מבנה שסבל משוד אבנים, ככל הנראה בתקופה העות'מאנית. השרידים כללו רצפה מקוטעת, קירות, פתח, ושתי אומנות המגולפות בקפידה. הממצא שנתגלה במבנה זה כלל שברי כלי חרס המתוארכים לתקופה הצלבנית, כלי זכוכית, מטבעות, מסמרים רבים, חלקי חלונות ויטראז' וחלקי העופרת ששימשו לחיבור לוחות הזכוכית. ממצא ייחודי הינו שבר לוח שיש עם כתובת, ככול הנראה מצבת קבורה של אשה, המתוארכת לשנת 1218.


שילובם במבנה של בסיסי אומנות מגולפות בקפידה אופייניות לבניה המונומנטאלית בתקופה הצלבנית. על פי השרידים האדריכליים שנשתמרו, חלונות הויטראז' ומצבת הקבורה, ניתן לשער כי במקום עמדה כנסיה או קפלה בתקופה הצלבנית.


רובע בורגוס נובוס - באפריל 2008 נערכה חפירה בתחומי העיר העתיקה, במבנה שנבנה במאה ה-י"ח . המבנה נמצא בחלק הצפון מערבי של העיר העתיקה, באזור בו בתקופה הצלבנית השתרע לאורך הים רובע מגורים מלבני אזרחי שנקרא "בורגוס נובוס" .


נחשפו שרידי קירות של מבנה מהתקופה הצלבנית, בנויים מאבני גוויל ומטויחים בטיח לבן אשר חרב בשרפה עזה. במילוי נחשפה מפולת גדולה של אבני גוויל ואבני גזית ונראה שמקורה בקמרון המבנה. מפולת זו קרסה על גבי שכבת שרפה עזה שהכילה קורות עץ מפוחמות. בשכבת השריפה ועד לרצפה נמצאו שברי כלי חרס רבים המתוארכים למאה ה-י"ג, שברי כלי זכוכית, שברי חלונות זכוכית, כלי כתישה מאבן, אבזם חגורה, מסמרים רבים וכן אריח חרס ייחודי, מזוגג ומעוטר בדמות אדם היושב ישיבה מזרחית ושותה מגביע זכוכית.


נראה שהמבנה נהרס בקיץ 1291, עת עכו נפלה סופית לידי הממלוכים וחלקה נהרסה. עדות ארכיאולוגית זו להרס עכו מצטרפת לממצאים מחפירות נוספות בעכו ומאיירת היטב את החורבן האלים של העיר הצלבנית, בירת ממלכת ירושלים הצלבנית, ומהווה למעשה את נפילתה של הממלכה כולה.