עקב עבודות פיתוח של רכבת ישראל בתוואי המסילה בין אשדוד לאשקלון נערכה חפירת הצלה על ידי רשות העתיקות, באחריות מרחב דרום.


נחשף מבנה ממלכתי גדול  שבנייתו מיוחסת לאשורים. האתר ממוקם כ- 200 מ' מצפון לתל אשדוד.  נפתחו ארבעה שטחי חפירה (A,B,C,D) בהם הובחנו שמונה שכבות יישוב מהתקופות הברזל, הפרסית,ההלניסטית,הרומית מאוחרת והביזנטית.


גולת הכותרת היתה חשיפתו של  מבנה אדיר שאנו חשפנו חלקים זעירים מימנו, המשתרע על כ- 10 דונם.  אופן בנייתו של המבנה הוא בסגנון אשורי מובהק. הוא הוקם על גבי פודיום  שנבנה לבנים רבועות בגוון אדום שיובשו בשמש.  קירות המבנה אף הם נבנו בלבנים רבועות  ועוביים היה כשלושה מ'.


בצפון מערב השטח  נתגלה הממצא המפתיע  של החפירה (שטח C). חדר מטוייח כולו עם נישה בנויה ומטוייחת בה שולב אגן חרס אשר שימש, כנראה לרחצה. שני אגנים נוספים נמצאו במפולת בחדר ליד.


בדרום –מזרח האתר (שטח A), נחשפה חצר גדולה  שאורכה מצפון לדרום היה כ- 30 מ'.  ממערב לחצר נחשפו  חלקים משלושה  חדרים  שכיוונם מזרח מערב. מצפון לה (שטח B),ׂחשפנו חדרים אשר שימשו כנראה כמחסנים במפלס המרתף של הארמון שנהרסו בשרפה עזה.


בשטח C  נתגלה  קצה הפודיום המציין גם כקצה המערבי של המתחם . בשטח D  נחשף קטע ממסד קיר המציין כנראה קצהו הדרומי של המתחם.


מה הוא אם כן המתחם האדיר שנתגלה צפונית לתל אשדוד ועבור מי הוא נבנה?
על פי החפירות הארכיאולוגיות שנערכו בתל אשדוד, לא נתגלתה  כל עדות לבנייה ונוכחות אשורית  מעבר לחורבן העיר (שכבה 8).


מן המקור המקראי ,הכתובות והאנאלים האשוריים,  אנו יודעים על כיבוש אשדוד על ידי סרגון השני והפיכתה לפחוה אשורית בשנת 712 לפני הספירה. התגלית שלפנינו מאשרת את נכונות המקורות הכתובים. נחשף לפנינו מתחם אשר ניבנה על ידי האשורים ושימש גם כמקום מושבו של הפחה האשורי, וגם כמרכז מנהלי וכלכלי .