במדרון גבעה נמוכה, מכוסה בסלעי בזלת, המתרוממת במתינות כמאה מטר מצפון לתל דן, נמצאו בחפירת תעלה להנחת קו חשמל שברי כלים ועצמות שרופות.

בשטח זה בוצעו חפירות ארכיאולוגיות מדגמיות מטעם רשות העתיקות, בניהול ד"ר משה הרטל. נחפר שטח של כ-110 מ"ר לאורך קטעי התעלה בהם נמצאו בבדיקות שרידי עתיקות.


נחפרו שני שטחים. שטח א' במזרח ובו קברים מהמאות הז'–הו' לפסה"נ. מרבית הנקברים הונחו ישירות על הסלע ללא קבר מסודר. בשטח זה נמצא גם קנקן ששימש לקבורת תינוק. בקרבת הקברים נמצאו חפצי מתכת רבים מברונזה, ברזל ונחושת הכוללים כלי נשק, צמידים, עגילים וסיכות רכיסה. נמצאו שרידי עצמות שרופות וקדרה המכילה עצמות בקרמציה ואולי קדומה לשאר הקברים.


קבר אחד שונה מהאחרים. הוא מוקף בקיר סגלגל, בנוי מאבני גוויל ובתוכו תא קבורה מדופן בלוחות אבן.  בתא הקבורה נמצא שלד של צעיר בגיל 15, ראשו לצפון ורגליו לדרום. הממצא בקבר לא מאפשר את תיארוכו. קברים דומים נחפרו לפני מספר שנים במתחם לביאה בגולן ותוארכו לראשית תקופת הברונזה הקדומה א'. בתוכניתו הוא דומה לדולמנים מתקופת הברונזה הביניימית אם כי אבניו קטנות בהרבה מאבני הדולמנים.

דולמנים נמצאו על הגבעה לא רחוק משטח החפירה. הקבר הנדון שונה משאר הקברים הן בשיטת בנייתו והן בכיוון הקבורה. נראה אפוא כי הקבר קדום לשאר הקברים שנחפרו. על הריסות הקיר המזרחי שלו נמצאו שברי קנקן מתקופת הברזל.


כחמישים מ' ממערב לקברים נחשף משטח ועליו שכבת אדמה שעברה שרפה עזה שהפכה אותה לאדומה. במרכזה נמצאו יסודות קיר בעובי 0.60 מ', בנוי מאבני גוויל קטנות. בתוך השכבה השרופה לא נמצאו ממצאים כלשהם ונראה כי זו הייתה הקרקע הבתולה. מעליה נמצאו שברים רבים של כלי חרס מהמאות הי'–הט' לפסה"נ. יתכן כי המשטח שימש לשריפה, והיה קשור אולי בקרמציה.