בחפירת הצלה של רשות העתיקות נחשף מבנה ממלכתי גדול  שבנייתו מיוחסת לאשורים. האתר ממוקם כ- 200 מ' מצפון לתל אשדוד. נפתחו ארבעה שטחי חפירה (A,B,C,D) בהם הובחנו שבע שכבות יישוב מתקופות הברזל, הפרסית, ההלניסטית, הרומית המאוחרת והביזנטית.


גולת הכותרת של החפירה הייתה חשיפתו של מבנה אדיר, שנחשף רק בחלקו, המשתרע על כ- 10 דונם.  אופן בנייתו של המבנה הוא בסגנון אשורי מובהק. הוא הוקם על גבי פודיום שנבנה לבנים רבועות בגוון אדום שיובשו בשמש. קירות המבנה, שעוביים כ-3 מ', נבנו אף הם מלבנים רבועות ועוביים היה כשלושה מ'. לבנים רבועות צרופות נתגלו גם במפולת הקירות.


בצפון מערב השטח  נתגלה הממצא המפתיע  של החפירה (שטח C): חדר מטוייח כולו עם נישה בנויה ומטוייחת שבה שולב אגן חרס ששימש, כנראה לרחצה. שני אגנים נוספים נמצאו במפולת בחדר הסמוך. שני החדרים נהרסו בשריפה עזה.


בדרום –מזרח האתר (שטח A), נחשפה חצר גדולה שאורכה מצפון לדרום היה כ- 30 מ'.  ממערב לחצר נחשפו חלקים משלושה חדרים שכיוונם מזרח מערב. מצפון לה (שטח B), חשפנו חדרים אשר שימשו כנראה כמחסנים ששכנו במפלס המרתף של הארמון שנהרסו בשרפה עזה.


בשטח C נתגלה הקצה המערבי של הפודיום. בשטח D נחשף קטע ממסד קיר המהווה את קצהו הדרומי של המתחם.


מה הוא המתחם האדיר שנתגלה צפונית לתל אשדוד ועבור מי הוא נבנה?
בחפירות הארכיאולוגיות שנערכו בעבר בתל אשדוד, לא נתגלו שרידי בנייה אשורית.
מן המקור המקראי, הכתובות והאנאלים האשוריים,  אנו יודעים על כיבוש אשדוד על ידי סרגון השני והפיכתה לפחוה אשורית בשנת 712 לפני הספירה. התגלית שלפנינו תומכת במקורות הכתובים. נחשף לפנינו מתחם אשר נבנה על ידי האשורים ושימש כמקום מושבו של הפחה האשורי, כמרכז מנהלי וכלכלי כדוגמת בית מכס שהוקם בעזה. לכך ניתן לקבל אישור נוסף משברי האסטלה המלכותית מתקופתו של סרגון שנמצאו בחפירות תל אשדוד.