דרישה לפתרון תחבורתי מקיף בכניסה המזרחית לעכו הביאה לביצוע חפירות הצלה נרחבות למרגלות תל עכו במהלך שנת 2004. במהלך החפירות נחשף מצפון מערב לתל עכו בית קברות נרחב שתוארך לתקופה הרומית, ממחצית מאה  א' לספירה  עד ראשית מאה  ד' לספירה. נחפרו עשרות קברים ובהם נקברים רבים ונחשפו קברי יחיד, קברים שבהם נטמנו מספר נטמנים בו זמנית או לאורך זמן וממצא ייחודי של קבורת רבים. טיפוסי הקברים כוללים קברי שוחה פשוטים, קברים בנויים, ארונות חרס, מבני קבורה מפוארים וגם קבורה בשיטת הקרמציה. קברים רבים כוסו בגלי אבן.


בחפירה נמצאו מזבחות ומצבות המעידות על הפולחן שנהוג היה בבית הקברות. גם ממצא של מנחות בעלי חיים ועצמות בעלי חיים על גלי האבן ולצד הקברים מרמז על פעילות פולחנית ייחודית שנהוגה הייתה באתר. מנחת הקבורה הטיפוסית בבית הקברות הייתה פכית חרס ששוברה במהלך הקבורה והוטמנה עם הנקבר בתוך הקבר, מחוצה לו או בגל האבנים שכיסה את הקבר. עשרות פכיות מטיפוס זה נמצאו בחפירה. כמו כן נמצאו כלי זכוכית, מטבעות וממצאים נוספים שהוטמנו עם הנקברים. על הקשר צבאי של הנקברים מעידים ממצאי המתכת הכוללים גם ראשי חץ וחפצי פרזול צבאי, מטמון מטבעות נדיר של טטרדרכמות מכסף וכן כתובת לטינית של חייל מהלגיון השביעי.


סביב עכו, כמו במרחב הגיאוגרפי הסמוך לכל פוליס, משתרעים שטחי קבורה גדולים. בתי קברות אלו, התרחבו במהלך השנים ככל שאוכלוסיית העיר גדלה והשנים נקפו, ולהם תרומה מכרעת בהבנת התרבות החומרית והפולחנית של תושבי הערים ותרבות תושביהן. בהרצאה נתאר את שרידיו של בית הקברות המזרחי, כפי שנחשפו מצפון מערב לתל וננסה להוכיח את הקשר שלו לייסוד קולוניה קלאודיה פתולמאיס במחצית המאה הראשונה לספירה וקבורת אוכלוסייתה באתר.