גת יין גדולה מן התקופה הביזנטית, חדרים מרוצפים בפסיפס לבן בגדול 1X1.5 מטר ומשטחי עבודה, נחשפו בישוב בת שלמה, סמוך לכביש 70. את החפירות מבצעת רשות העתיקות, בשטח המיועד לעבודות של חברת החשמל. בעקבות גילוי הממצאים הוחלט לבצע חפירה ארכיאולוגית מורחבת במקום, במימון חברת החשמל.

שטח החפירה נמצא בשוליים הדרומיים של האתר חורבת קטינה, כ-70 מטר צפונית-מזרחית לאתר באר קטינה, אתרים אלה הנם אתרי עתיקות מוכרזים, בהם נמצאו בעבר שרידי מתקנים, אבני פסיפס לבנות וחרסים מהתקופה הפרסית, הרומית-ביזנטית והעות'מאנית.

במהלך החפירות, חשף מנהל החפירה, הארכיאולוג מוראד טאבר, מבנה של גת יין גדולה ומשוכללת, המתוארכת לתקפה הביזנטית. גת זו דומה בתוכניתה לגתות אשר נחשפו בעבר בקסטרא, מזור ובכפר סירקין. סמוך לגת נחשף שטח גדול, הכולל משטח דריכה ומסביבו סדורים משטחי העבודה, תאי אחסון ובורות איסוף. בחלק מחדרי הגת נחשפה רצפת פסיפס תעשייתי לבן.

דרומית למשטח הדריכה נמצא חדר שתקרתו קרסה ובו נחשפו שלוש מדרגות מרצופות בפסיפס תעשייתי לבן.

הארכיאולוג טאבר ציין כי ההנחה היא כי מתקן זה שייך לאזור התעשייה של חורבת קטינה ואולי גם של באר קטינה. החפירה תתחדש בתקופה הקרובה, במימון חברת החשמל. "בהתאם להתקדמות החפירה, ננסה לבדוק האם ניתן לזהות בחורבת קטינה את הישוב "קטינית", המוזכר כישוב בגליל מתקופת המשנה והתלמוד, או העיר קטת, הנזכרת בתנ"ך בספר יהושע", ציין טאבר.