ממצאי חפירה בעיר דוד חושפים התפתחות מעניינת בעולם העתיק:
בזמן שבמאה ה-9 לפנה"ס יצאו מכתבים וסחורות מטעם שולחיהם ללא שמות, במאה ה-8 לפנה"ס כבר החלו הפקידים והסוחרים להוסיף שמות על החותמות

בחפירה שעורכת רשות העתיקות, בשיתוף רשות הטבע והגנים ועמותת אלעד, נמצאו חותם שלם שעליו כתוב בעברית עתיקה שם בעליו: רפאיהו (בן) שלם וחלקי חותמות נוספים


בחפירה שעורכת רשות העתיקות בשיתוף עם רשות הטבע והגנים ועמותת אלעד בעיר דוד, בגן לאומי סובב חומות ירושלים, נמצאו, בין השאר, חותם שלם הנושא את השם העברי "רפאיהו (בן) שלם" ושברי בולות.
מנהלי החפירה, הם פרופ' רוני רייך מאוניברסיטת חיפה, ואלי שוקרון מרשות העתיקות.


בחפירה ארכאולוגית שמתבצעת בבית המעין שליד מעין הגיחון בעיר דוד, נחפר עפר, שנמצא כי הוא מכיל חרסים מתקופת הברזל ב' (המאה ה-8 לפני הספירה).
ניפוי רטוב ומיון מדוקדק של העפר, הניב את התוצאות המקוות: לאחרונה נמצאו במקום שברים של שלוש בולות (פיסות טין שנועדו לחתום אגרות או סחורות) ושתי חותמות אבן. כל הפריטים נושאים שמות עבריים, וכולם מתוארכים למאה ה-8 לפנה"ס. חותם אחד נמצא שלם והוא נושא את השם העברי "רפאיהו (בן) שלם" - שחי בעיר דוד בירושלים בתקופה זו. החותמות שימשו, לרוב, פקידי ציבור.

לדברי החוקרים אלי שוקרון ופרופ' רוני רייך, "לעומת מצבור הבולות הגדול שנמצאו לפני שנתיים, שכל פרטיו מכילים סמלים גרפיים ( כגון ספינה או בעלי חיים שונים – כדגים, לטאות ובעלי כנף) - אך תאריכם קדום יותר (סוף המאה ה-9, ראשית המאה ה-8 לפנה"ס), הפריטים החדשים מעידים על כך שבמהלך המאה ה-8 לפנה"ס השתנה הנוהג, והפקידים שעשו שימוש בחותמות החלו להוסיף את שמם לחותמות."