במהלך חופשת הקייץ הקרובה עיריית תל־אביב- יפו - בשיתוף המשלמה ליפו ורשות העתיקות, וביוזמת סגנית ראש העירייה מיטל להבי, מזמינה את ילדי תל אביב-יפו ליטול חלק פעיל בעבודה בחפירה ארכיאולוגית.
 
במהלך חודש יולי, בתאריכים 30/7-4/7 ייקלטו בני הנוער בחפירה ארכיאולוגית שמבצעת רשות העתיקות ברחוב רוסלאן וחפירות נוספות ביפו, ויעבדו עם צוות החפירה בגילוי עברה המפואר של יפו הקדומה. החפירה תתקיים באתר עתיקות לצד צוות מנוסה של ארכיאולוגים, עובדים מקצועיים, שרטטים, מודדים ועוד. במסגרת ימי העבודה, ייהנו המשתתפים  מסיורים, סדנאות והרצאות, וילוו ע"י מדריכי המרכז הארכיאולוגי-החינוכי של הרשות.
 
עבודת בני הנוער בחפירות ארכיאולוגיות קרמה עור וגידים ביוזמת מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל־אביב-יפו, הפועלת לקרב את הציבור לעתיקות העיר. לדברי להבי, "מדובר בפרויקט שמשרת את האינטרסים של כל המעורבים: עיריית תל־אביב-יפו - שהעבודות בתחומה יקודמו במהירות גדולה יותר ע"י תגבור כח אדם באמצעות בני הנוער שלה שמשתלבים במעגל העבודה, הנוער התל אביבי - שזוכה לעבודה ששכר בצידה, והיא מאתגרת ומחנכת לערכי מורשת, ורשות העתיקות - שזוכה למפגש בלתי אמצעי עם הציבור ויוצרת פרויקט שמקרב את הלבבות לארכיאולוגיה".
 
מדובר בפרוייקט ראשון של עיריית תל־אביב-יפו ורשות העתיקות. בנוסף, נבדקת אפשרות לשילוב ממצאים ארכיאולוגים בגינות ופארקים כאלמנטים פיסוליים, וכן - לקראת תחילת שנת הלימודים, נבדקת היתכנות לאימוץ אתרים ארכיאולוגיים בעיר, על ידי תלמידי בתי הספר הלומדים בקרבת אתרים כאלה.
 
רשות העתיקות שמה לה למטרה להנחיל את מורשת העבר לציבור התלמידים של היום ולאזרחי המחר. לשם כך פותחת רשות העתיקת את חפירותיה לקהל התלמידים בחופשה, במטרה לחשוף את המשתתפים לשרידי המורשת התרבותית של הארץ, לטפח את המודעות לשמירה על עתיקות הארץ, להתנסות ולהכיר את מדע הארכיאולוגיה על תחומיו.