לאחר תקופה ממושכת של פעולות שימור שיקום במבנה עות'מאני מרהיב בדרומה של עכו העתיקה, יפתח מבנה מרכז השימור הבינלאומי על שם העיר רומא את שעריו בקרוב. למעשה זהו המוסד הראשון בארץ בו יתקיימו מעתה הכשרות בשימור מעשי. עם פתיחת המבנה יחלו לפעול קורסים ופעילויות שונות במטרה להכשיר משמרים מהארץ ומהעולם.
התוכנית הראשונה מהווה את המחזור השלישי של התוכנית Saving the Stones .

זוהי תוכנית לימודים בינלאומית בת חמישה חודשים המיועדת לצעירים יהודים מרחבי העולם המגיעים ארצה במסגרת פרויקט "מסע" של הממשלה והסוכנות היהודית. במחזור הראשון ישתתפו סטודנטים מישראל,פולין, רוסיה, ארה"ב, אנגליה, פנמה ופורטו ריקו.
ההכשרה המקצועית כוללת סדנאות בשימור אבן, חומרי מליטה, עץ מתכות ועוד. אדריכל רענן כסלו, ראש מינהל השימור ברשות העתיקות, מסר כי מומחי השימור של רשות העתיקות ינחו את פעילויות ההכשרה והלימודים התיאורטיים והמעשיים. לדבריו רשות העתיקות רואה במשתתפים חלק מפעילותה המקצועית והמשתתפים יזכו לגעת, לחקור, לטפל ולשמר את המורשת העשירה הייחודית של בישראל. עבודתם תתרום להנחלת המורשת לדורות הבאים ותגביר את המודעות לשימור בישראל. לתוכנית שותפים עיריית עכו והחברה לפיתוח עכו העתיקה. מנכ"ל החברה לפיתוח עכו העתיקה, מר דודו הררי ברך את המשתתפים ביומם הראשון ואמר כי "הצלחת התוכנית תתרום לקידומה ולמיצובה של עכו כמרכז הכשרה בינלאומי. פתיחת שערי מוסדות העיר ובתיה מהווים נדבך משמעותי בהצגת של עיר מסבירת פנים, חמימה וקולטת תיירות."

בקבלת הפנים שערכה עיריית עכו היא הבטיחה לעזור בהתאקלמות המשתתפים בישראל וארגנה עבורם משפחות מארחות, אירועי תרבות ופעילות ענפה. בתמורה ישולבו משתתפי התוכנית. ראש העיר עכו, מר שמעון לנקרי ציין, כי הוא רואה חשיבות רבה בלימודי השימור ובפעילות התכנית הייחודית בעכו – עיר תרבויות הים התיכון. "עכו היא עיר קסומה, רב תרבותית ובעלת מאפיינים ייחודיים", הוסיף לנקרי, "ואודות לשימור נחשפים אנו לעברה ההיסטורי המפואר של העיר". כמתנדבים בפעילות חברתית בעיר ויתרמו לחקר התרבות והשימור באתרי עכו.

בסיור שנערך למשתתפי התוכנית במכללה האקדמית גליל מערבי, הציג ראש החוג לשימור, החוג היחיד בישראל לתואר ראשון בתחום, דר' נדב קשטן, את המעבדות ללימודי שימור ואת ספריית השימור. הוא הזמין את המשתתפים לבקר במכללה ולהיעזר בכל האמצעים המקצועיים במהלך עבודתם.

מנהלת מרכז השימור הבינלאומית, גב' שלי-אן פלג מרשות העתיקות הזמינה את תושבי עכו להצטרף לפעילויות ההכשרה המתקיימים במסגרת התוכנית בכל יום ברחבי העיר.

התוכנית נתמכת על ידי חברת מסע של הסוכנות היהודית וקיבלה את חסות הוועד הישראלי לאונסקו.
המשתתפים מתגוררים בבית ספר מנוף.