החופש הגדול הגיע, ובמרכז ארכיאולוגי נגב ברשות העתיקות מארחים את ילדי הקייטנות ליום לא שגרתי שמשחזר חזרה לחיים לפני אלפי שנים.
ילדי הקייטנה של 'קהילת מגן אברהם' בעומר זכו לחוויה מיוחדת:  השתתפות ב"יום האדם הקדמון"-  יום מיוחד, ללא בריכה וללא מתנפחים, של כייף מסוג אחר. הקייטנים הצעירים הגיעו למשכנה של רשות העתיקות בישוב עומר, והעבירו שם יום שבו הם חקרו את נפלאות העולם הקדמון, התוודעו לממצאים אמיתיים מהתקופות הפרהיסטוריות, השתמשו בכלי אבן שונים וחתכו בעזרתם תפוחים, שזיפים ועוד פירות נוספים לסלט פירות משותף שהיה לו "טעם עתיק" במיוחד, טחנו חיטה בעזרת אבני שחיקה, והכינו קמח.
 
הילדים הכינו תלבושות של האנשים הקדומים, קישטו את עצמם בתכשיטים שהכינו במו ידיהם לפי הדגמים הקדומים, והתכוננו ליציאה לצייד וללקט המזון. בזמן ההפסקה, שתו הילדים מים צוננים ישר מקנקני החרס, ולגמו מים כבימי קדם.
 
לדברי אורית אפללו, מנהלת מרכז ארכיאולוגי נגב ברשות העתיקות, "ילדים שאוחזים בידם כלי אבן ששימש לצייד או לחיתוך לפני עשרות אלפי שנה, חשים את עולם העבר במלוא מובן המילה. מלבד החוויה המיוחדת, הילדים מרחיבים את ידיעותיהם, נחשפים לתחום הארכיאולוגיה ולחקר התרבויות הקדומות. זהו יום המשלב ערכים, למידה, יצירה והנאה."