הצגת פסיפסים עתיקים בפני קהל הנוסעים בטרמינל 3 בנתב"ג 2000,  היא פרי יוזמה משותפת של רשות העתיקות ורשות שדות התעופה. 

יוזמה זו משקפת רצון משותף של רשות העתיקות להוציא מן המחסנים את האוצרות שנחפרו באתרים השונים בארץ ולהציגם לציבור הרחב, כמו גם את רצונה של רשות שדות התעופה לקדם את פני הנוסעים הנכנסים לארץ בתצוגה מרשימה וייחודית המסמלת את הקשר בין טרמינל 3, הפרוייקט הלאומי המודרני והחדשני לבין ההיסטוריה עמוקת השורשים של ארץ ישראל, והשתלבותה בעיצוב המיוחד של הטרמינל החדש.

 

צוות עבודה משותף לרשות שדות התעופה ולרשות העתיקות, אשר פעל לאיתור הפסיפסים המתאימים לתצוגה בפני הנוסעים הנכנסים לארץ, בחר לתצוגה 3 פסיפסים שנתגלו בחפירות ארץ ישראל:

רצפת פסיפס צבעונית המעוטרת בציפורים העונדות סרט. מעל לאיור, כתובת ביוונית "ברוך אתה בבואך וברוך אתה בצאתך". הפסיפס נתגלתה בחפירות בית שאן, מהמאות ה- 5-6 לספירה.

 

רצפת פסיפס מעוטרת שריגי גפן המאוכלסים גם בדגמי בעלי חיים, ציפורים, עצים סל ענבים וקונכייה. הרצפה נתגלתה בבית לחם הגלילת, והיא מן המאות ה- 5-6 לספירה.

 

רצפת פסיפס המעוטרת בדגמים גיאומטריים, בעלי חיים, עצים מבנים ודמות רוכב. במרכזו ניצבת דמות אישה הנושאת סל פירות. שמה הנדיר ביוונית "קלוקאריה" מרמז על האנשה של המונח – עונה טובה או שפע. הרצפה מחפירות קיסריה מן המאה ה-6 לספירה.

 

מנהל רשות העתיקות, שוקה דורפמן, אמר כי הרשות שואפת לקרב את הציבור לעתיקות הארץ, גם באמצעות חשיפת מורשת העבר המפואר של הארץ בפני הקהל הרחב: ישראלים ותיירים.  בהתאם למדיניות זו פועלת הרשות להצגת ממצאים עתיקים הנחשפים ברחבי הארץ בכל מקום בו מתקיימים תנאי תצוגה הולמים; במוזיאונים, בגנים לאומיים, מרכזי מבקרים ועוד.

 

כל הפסיפסים הועברו לתצוגה בטרמינל 3 והם הותקנו לקראת פתיחתו של הטרמינל לפעילות ב- 2 בנובמבר 2004. רשות שדות התעופה השקיעה 460,000 ₪ בעבור טיפול, שימור והכשרת הממצאים לתצוגה בפני הציבור. המוצגים הושאלו לרש"ת לתצוגה ארוכת טווח.