בחפירות הצלה שעורכת רשות העתיקות ברחוב רמז בעכו, באתר עתיקות המיועד לפיתוח ובינוי, נתגלה לוח שיש ועליו חרותה כתובת לטינית.  ד"ר דני שיאון מרשות העתיקות, אשר פענח את הכתוב, אמר כי המצבה היא של חייל רומי בשם אוליפיוס מארטינוס מהלגיון ה- 7 של קלאודיה. מצבת הקבורה מתוארכת לתקופה הרומית – ככל הנראה מהמאה ה- 2 לספירה.  מנהל החפירה מטעם רשות העתיקות, יותם טפר, אמר "באותה בתקופה השימוש באותיות לטינית על גבי לוחות מצבה אפיין קבורה של חיילים או קבורה רשמית מטעם השלטון. האוכלוסייה המקומית לעומת זאת כתבה ביוונית" הוסיף.
 
בחפירות שנערכו באתר נחשפו עד כה ממצאים רבים, בהם מצבת קבורה הלניסטית המעוטרת בחזית מקדש הבנוי בסגנון רומי, בעלת גומחה להצבת פסלון ומנחה. כן נחשפו שרידים ארכיטקטוניים, אמת מים ושרידים של כ- 100 קברים (בעומק של כ- 2 מטרים מפני השטח) של עשרות גברים בני 20 ומעלה. עיקרי השרידים מתוארכים החל מהמאה  ה-1 לספירה ועד למאה ה-3 לספירה. הממצאים מעידים כי מדובר בבית קברות פגאני בו נקברו חיילי הלגיון הרומי.
 
החפירות באתר נערכו לבקשת עיריית עכו וחברת יפה נוף ובמימון משרד התחבורה. באתר מתוכנן מעבר תת-קרקעי, בעומק של כ- 8 מטרים מתחת לפני השטח, שייעודו הסדרת תנועת הרכבים מתחת למסילת הרכבת חיפה-עכו. לבקשת היזם החפירות הופסקו.