רשות העתיקות השיקה את המהדורה הדיגיטלית של כתב-העת 'חדשות ארכיאולוגיות – חפירות וסקרים בישראל' (www.hadashot-esi.org.il). כתב העת, בהוצאת תחום פרסומים של רשות העתיקות, אשר נמכר עד כה בעלות של כ-60 ₪ לכרך - נגיש כיום לכלל הציבור ללא תשלום
 
כתב העת 'חדשות ארכיאולוגיות' אשר ראה אור בדפוס מאז שנת 1961 (באנגלית משנת 1982) וכולל היום 116 חוברות, נועד לפרסם דוחות ראשוניים של מאות חפירות הצלה וסקרים הנערכים מדי שנה בארץ מטעם רשות העתיקות ומוסדות אקדמיים שונים בארץ ובעולם. מטרתה של המהדורה הדיגיטלית לאפשר פרסום מהיר יותר ונגיש יותר של החפירות הרבות המתבצעות בארץ, ובכך ליצור מאגר נתונים עדכני של המחקר הארכיאולוגי של ארץ ישראל, כל זאת ללא תשלום. זהו כתב-העת הדיגיטלי הראשון  במדעי הרוח היוצא לאור בעברית (ובתרגום מלא לאנגלית), שאינו מבוסס על טכניקת ה- PDF, אלא בנוי כבסיס נתונים אינטראקטיבי המתעדכן לפי הצורך.
 
מנהל רשות העתיקות, שוקה דורפמן, אמר כי תהליך התקנת המאמרים לדפוס ארך זמן רב מדי, ופרסום הדוחות לא הצליח להדביק את קצב החפירות, לכן החליטה רשות העתיקות לבנות אתר אינטרנט ייחודי שישמש בית למהדורה הדיגיטלית של כתב-העת.
 
מרשות העתיקות נמסר כי פרסום הדוחות בכתב-העת הדיגיטלי מקצר את תהליך הפרסום, שכן זה מתבצע מיד עם סיום עריכת הדוח, ללא צורך להמתין לקבוצה גדולה יותר של דוחות המרכיבים את החוברת המודפסת. כן, ניתן לשלב בכל דוח מספר רב יותר של תמונות/איורים/מפות, להם נדרשת רזולוציה נמוכה יותר של סריקה (72 לעומת 300 dpi), המתבצעת על ידי המחברים עצמם.  יתרון בולט של המהדורה הדיגיטלית טמון במנועי החיפוש המתוחכמים שבו: חיפוש באמצעות שאילתה, המאפשר למצוא דוחות על פי שמות מחברים, שמות אתרים, מספרי הרשאה/רישיון, תקופות ואפילו נושאים, וכן באמצעות מפה אינטראקטיבית, המאפשרת לאתר דוחות על פי אזור גיאוגרפי. כתב-העת הדיגיטלי אף מאפשר לבצע קישורים בין דוחות החפירה השונים המתפרסמים בו, וכן בין הגרסה העברית לתרגומה לאנגלית. חשוב לציין כי קיימת גם אפשרות לאיתור דוחות חפירה במהדורה המודפסת של כתב-העת, אשר תכני העניינים שלהם הוזנו לאתר כתב-העת; כאן תוצאות החיפוש יתנו את מספר החוברת ומספר העמוד שבו התפרסם הדוח המבוקש, ללא קישור למאמר עצמו (לפחות לא בשלב זה). ניתן להדפיס את הדוחות המתפרסמים בכתב-העת הדיגיטלי עם האיורים או בלעדיהם.