ביוני 2006 נערכו חפירות ארכיאולוגיות חדשות באתר באר שמע, כ-6 ק"מ דרומית לקיבוץ אורים בנגב המערבי. האתר נמצא על אחת מתוואי דרך הבשמים (דרך פטרה – עזה) בין העיר הנבטית חלוצה ועזה. המקום ידוע ממקורות היסטוריים בשם בירזמה או בירסמה מהמאה ה-ב' לספירה ובמאה ה-ה' לספירה והוא נזכר כמקום שבו ישבה יחידת צבאית רומית. האתר נזכר גם על ידי היסטוריונים נוצרים בתקופת הביזנטית כ-"גרריס" ובו קהילה של נזירים אדוקים. בתקופה הזו, באר שמע היה מרכז שלטוני של הטריטוריה האמפריאלית של גרר (Saltus Gerariticus).

החפירות ביוני 2006 התרכזו באזור המערבי של האתר, המשתרע על כ-500 דונם. בחפירות התגלתה גת תעשייתית, מבנים בהם אכסנו קנקני יין (קנקי שק וקנקי עזה) שיוצרו במקום וחדר תת קרקעי (מרתף) שכנראה שימש את היקב. מבנים אלה היו בשימוש בסוף תקופה הביזנטית בארץ (מאות ה-ו' – ז לספירה) אך אבניהם נשדדו כמעט כליל במאה ה-20. בנוסף, התגלו מספר מבנים מתקופת האיסלמית הקדומה (המאה ה-ח' לספירה) והממלוכית (מאות ה-13-14 לספירה). שני מבנים וגדרות מהחצי הראשון של המאה ה-20 נחפרו בדרום האתר ומערבית לו, אחד בנוי מלבני בוץ והשני מאבן. בתוך המבנים נתגלו כלי חרס שחורים תוצרת עזה וממצאים מודרניים נוספים כגון ארגז עץ של באר אנטיליה.

בסקר מגנומטרי שבוצע ע"י סוניה אטקס מטעם אוניברסיטת בן גוריון בנגב בבאר שבע לפני תחילת החפירות, נתגלו סימנים של מבנה מסיבי, אולי אמפיתאטרון או בריכת מים גדולה באזור הצפוני של האתר.