בחפירת הצלה שערכה רשות העתיקות בחורבת נמאוס על תוואי המיועד לסלילת כביש בקרבת מחסום קרני נחשפו שרידי גת תעשייתית  שמידותיה המשוערות הן כ12X12 מ'. במרכז הגת נמצא בשלמותו בור איגום שקיבולו כ12,000 ליטר. אלמנטים נוספים שהשתמרו הם אבן כבדה שמידותיה 1.5X1.5 מ' ובה חור לקיבוע בורג עץ לסחיטת הענבים, תשתית טיח ועליה טביעות של לוחות ריצוף שנשדדו ואגנים מטויחים המחוברים ביניהם בצינורות חרס. בחפירות ובסביבת הגת נמצאה כמות עצומה של שברי חרסים, רובם של קנקני יין  עזתיים מן המאות 6-5 לספירה.
מוטי היימן, מנהל החפירות מטעם רשות העתיקות, מסר כי ניתן לשייך את הגת לטיפוס ידוע היטב של גתות תעשייתיות מהתקופה הביזנטית שתפוצתו היא בעיקר בדרום הארץ. טיפוס גת זה מתאפיין בבור איגום גדול, ובמתקנים שונים המעידים על תחכום רב בייצור היין. גתות אלה שונות מהגתות המסורתיות המקומיות שהן קטנות ומיועדות ליצור יין לצריכה עצמית.  הגתות התעשייתיות הן חלק ממערכת נרחבת שייצור יין שהתקיימה בדרום הארץ בתקופה הביזנטית. מערכת זו כללה לא רק את הגתות אלא גם הכשרת שטחי חקלאות נרחבים ביותר, בעיקר על מדרונות ובאפיקי ואדיות לגידול גפנים, תעשייה עצומה של קנקני ם לאחסון והובלת היין, ממנה נחשפו עד היום עשרות בתי יוצר ברחבי צפון מערב הנגב עד חלוצה. ההשערה היא שתעשיית יין זו נוהלה בידי הכנסייה הביזנטית ויועד בעיקר לייצוא לארצות הים התיכון.
בחפירות הצלה שערכה רשות העתיקות, בניהולו של אילן פרץ, באתר הנמצא ממזרח לבית חנון וממערב למאגר ניר נחשף בית יוצר ובו שני כבשני יוצרים, פסולת כבשנים ושרידי מבנים שהיו חלק ממכלול חווה חקלאית שהתקיימה בתקופה הביזנטית. מכבשני בית היוצר שרדו תאי השריפה שנבנו מתחת לפני השטח ובהם הקשתות שנשאו את ריצפת תא הכלים. מסדרון צר שאפשר את הטענתם של הכבשנים בחומרי ההסקה. פסולת הכבשנים כללה שברי כלי חרס רכים, שברי לבנים וסיגים. הטיפוס השכיח שיוצר בבית היוצר הוא קנקן עזה-אשקלון שהיה אריזת יצוא יינות עזה אשקלון שהתפרסמו ברחבי העולם העתיק וכבשו את שווקי ארצות הים התיכון בתקופה הביזנטית במאות הרביעית והחמישית לספירה. בנוסף נמצאו גביע חרס לשתיית יין, נרות חרס גלילים, קערות גדולות ששימשו כערבות ומשארות ללישת בצק ושמירת השאור, מטבעות שברי כלי שיש ומטבעות.
יגאל ישראל, ארכיאולוג מחוז ברשות העתיקות, אמר כי שתי החפירות, הגת בחורבת נאמוס הסמוכה למחסום קרני ומכלול בית היוצר, משקפות את כלכלת חקלאי חבל עזה-אשקלון שהתבססה על גידול ענבי יין וייצור יינות משובחים שעלו על שלחנות צרכניים סביב הים התיכון.