פיתוחה החברתי, כלכלי של יפו ושיקומה הוצבו בראש סדר העדיפות העירוני מאז כניסתו של ראש העיר רון חולדאי לתפקיד בשנת 1999.

במסגרת זו הוקמה המישלמה ביפו כמסגרת ארגונית אשר תוביל ותקדם את הפרוייקטים ביפו תוך שיתוף פעולה עם גורמי העירייה והממשלה הרלוונטיים ובשיתוף תושבי יפו.

בארבע השנים האחרונות הושקעו ביפו כ- 250 מיליון ש"ח בפיתוח תשתיות, הקמת פארקים, פיתוח מוסדות ציבור, פרוייקט דיור, הקמת קמפוס אקדמי שימשוך אליו אלפי סטודנטים ויתרום לפיתוחה הכלכלי-חברתי של יפו.

פיתוח התיירות ביפו מהווה נדבך חשוב ועיקרי בפיתוחה הכלכלי ושיקום תדמיתה כעיר אטרקטיבית לביקור ומגורים.

בשנת 1999 הוכנה תכנית יישום אופרטיבית לקידום יפו כמרכז תיירות כולל הגדרת סדרי עדיפויות תקציביים וזמינות פרוייקטים.

תפישת הפיתוח התיירותי ביפו

פיתוח המתחם התיירותי של יפו תוך הדגשת שלושה מאפיינים במוצר התיירותי של יפו הפונה לקהלי יעד שונים:
• יפו כעיר נמל יפו
• שער לארץ הקודש
• מרכז תרבות ואמנות שוליים

 

יפו הינה מוצר תיירותי משלים לתל-אביב. תיירות העסקים תבלה ותלון בת"א אך תמצא עניין בהיסטוריה, הארכיטקטורה והמאפיינים הייחודיים. בנוסף תיירות הצליינים והתרמיל כמו גם תיירות הפנים תוכל למצוא ביפו היצע מלונאי במחירים סבירים יחד עם אטרקציות תיירותיות, כמו נמל יפו, שוק הפשפשים ויפו העתיקה.

 

הפיכת המרחב הנמצא בין שד' ירושלים לשוק הפשפשים, כיכר השעון והנמל למרחב שוטטות ידידותי ובטוח להולך הרגל.  כמו כן במסגרת הפרוייקט מבוצע פיתוח מוקדי תיירות נקודתיים (מונומנטים) במתחם השוטטות כולל סבילים, מבנה הסראייה, מגדל השעון ונמל יפו.


בשנת 2000 הוחלט על פרוייקט רב שנתי בהיקף של כ- 100 מיליון ש"ח משותף לעירייה ולמשרד התיירות לפיתוח יפו כמוקד תיירותי.

בשנת 2000 החל שלב היישום של הפרוייקט אשר כלל עד כה את שיפוץ ושיקום מגדל השעון, שיקום בית הסראייה ופיתוח שוק הפשפשים כליבת אזור התיירות של יפו.