במהלך  אוקטובר 2005 נערכה חפירת הצלה של חמישה אתרי ברונזה ביניימית על הגבעות שמצפון לעיר דימונה לקראת בנייתה של שכונה חדשה באזור.
 
האתרים שנחפרו נראו על פני השטח עוד טרם החפירה והם אותרו על ידי פלביה סונטג ויגאל ישראל במסגרת סקר פיתוח.
ארבעה מתוך החמישה קרובים זה לזה ונמצאים על מדרון דרומי של שלוחה של רכס דימונה. האתר החמישי נמצא על ראש אחת הכיפות בשלוחה.
 
ניתן לחלק את האתרים לשני סוגים:
  1. גדרות מעוגלות, עם מספר חדרים המשולבים או סמוכים לקיר ההקפי.
  2. מבנים בודדים.
 
תיאור האתרים:
שטח A: בו מכלאה סגלגלה שמידותיה 17X14 מ' עם שלושה חדרים עגולים משולבים בקיר ההיקפי שלה האחד בצד מערב ושנים נוספים בצפון-מזרח.
מדרום ומדרום מערב מקיף את המכלאה קיר נוסף אשר יתכן ושימש לתיחום שטח לאוהלים או מכלאה נוספת.
קירות המכלאה כמו גם החדרים בנויים מאבנים בינוניות וגדולות שהונחו לרוב זקופות.
 
שטח B: נמצא כ- 50 מ' מדרום מערב לשטח A ובו התגלה מבנה סגלגל שמידותיו 3.5X2 מ' הבנוי מאבנים בינוניות הניצבות זקופות ומושתתות על גבי סלע האם אשר שימש גם כרצפת המבנה.
 
שטח C: נמצא כ- 45 מ' ממזרח-דרום-מזרח לשטח A וכ- 25 מ' מצפון לשטח B. בשטח זה נמצאה מכלאה חצי עגולה שקוטרה כ- 12 מ' , בוניה ניצלו מדרגת סלע טבעית שאליה הוצמדה  כחלק מהקיר ההיקפי.
כ- 7 מ' מדרום-מערב למכלאה נמצא מבנה סגלגל שמידותיו 3.2X2.2 מ' הבנוי אבנים בינוניות ואת שני האלמנטים מצפון-מערב, תוחם קיר (יתכן קיר תמך).
קיר המכלאה בנוי אבנים גדולות שנראה שהונחו זקופות אלא שרובן התמוטטו בגלל שיפוע המדרון.
 
שטח D: נמצא כ- 80 מ' מדרום-מזרח לשטח B ובו נמצאו שרידיה של מכלאה עגולה שקוטרה המשוער כ- 15 מ'. המכלאה נבנתה בתחתית המדרון, סמוך לערוץ נחל ונראה כי עקב כך השתמרותה גרועה ביותר.
מממנה שרדו מספר קטעים של הקיר ההיקפי הבנוי אבנים גדולות, עם זאת לא זוהו רצפות או חדרים נספחים.
 
בשטח E: הממוקם על ראש כיפה, כ- 150 מ' מצפון לשאר השטחים, נחפר מבנה סגלגל שקוטרו כ- 6 מ' הנסמך אל רוגם עגול בקוטר כ- 3.5 מ וגובהו 0.7 מ'.
בתוך הרוגם נמצא תא בנוי לוחות אבן ניצבים עם קבורה.
 
תא הקבורה בתוך הרוגם נחפר עד לזיהוי ודאי שאכן מדובר בקבורה אולם השלד לא נחשף.
קיר המבנה, המושתת על סלע האם, בנוי משתי פנים של אבנים בינוניות עם מילוי אבנים  קטנות כאשר פתח המבנה פונה לדרום.
הממצא בארבעה מתוך חמשת האתרים כולל מעט קראמיקה בה זוהה פערור קטן, כתף קנקן מעוטרת בחריטת פסים עם ידית נקב. כלי צור  ועצמות בעלי חיים. המכלאה בשטח D לא הניבה ממצאים מהתקופה הנידונה אלא רק מספר שברי מקטרת חרס מהתקופה העות'מאנית.
 
האתרים שחפרתי הם חלק מפריסה רחבה של אתרים מתקופת הברונזה הקדומה ד' בנגב בכלל ובאזור בפרט, כדוגמאת האתרים שנחפרו על ידי ד"ר דב נחליאלי וגיל טהל ממזרח לדימונה ב-1991.
שתי מכלאות נוספות שזיהיתי הנמצאות על רכס דימונה, כקילומטר מצפון-מערב לאתרים שחפרתי.
אתרים אלו הם לדעתי אתרים ארעיים לפי החלוקה שערך רודולף כהן ואשר שמשו לישיבה עונתית בעונת הרעיה.