בחדשים נובמבר, דצמבר 2004 וראשית חודש ינואר 2005, נערכה חפירת הצלה מדגמית כהכנה לסלילת כביש חוצה ישראל, קטע 20. החפירה נוהלה על ידי פרחיה נחשוני וסבטלנה טליס, בעזרת אמיל אלג'ם ח' אם אל בקר הינו תל  שנמצא על גבעה מצפון לנחל אדוריים ויש בו שרידים מתקופת הברונזה המאוחרת, תקופת הברזל, התקופה הפרסית, ההלניסטית, הרומית, הביזאנטית, האסלאמית הקדומה והעות'מאנית. שטח החפירה ממוקם בשולי המדרון המזרחי של התל, המשתפל אל עבר יובל קצר של נחל אדוריים. נפתחו שני שטחים: שטח A בצפון ושטח B בדרום. בשטח A לא אותרו כל שרידי בנייה. בשטח B התגלו מספר מבנים וחצרות מתקופת הברזל.
 
שטח B
שטח זה נמצא בקצה הדרום מזרחי של האתר. כאן התגלו שרידים של לפחות שני  מבנים מסוף תקופת ברזל א תחילת ברזל ב (מבנים א ו-ב). מבנה א נחשף במרכז השטח שנחפר ואילו מבנה ב נמצא בחלקו הצפוני.
 
מבנה א
נחשף קטע מבנה שכולל חדר אחד בלבד. קירות החדר בנויים חלקם על הסלע הטבעי וחלקם על מילוי אדמה מעורבת באבנים קטנות, משתי שורות של אבני שדה ומילוי אבנים קטנות ביניהן. בתוך החדר מתחת למפולת אבנים נחשפה רצפת אדמה מהודקת דקה, שבנויה על הסלע. שתי אבנים מסיביות מעוגלות ומסותתות בחלקן נמצאו מחוץ לחדר ונראות כבסיסי עמודים. אלה ומספר אבני בנייה בודדות באתרן מעידות, ככל הנראה, על שרידי קירות נוספים שלא השתמרו.
 
מבנה ב
כ- 10 מ' מצפון למבנה א התגלה מבנה נוסף. המבנה ממוקם על המדרון שיורד ממערב למזרח ושטחו 10X20 מ'. המבנה כולל חצר מרוצפת (10) ושלושה חדרים (11, 12 ו- 13). קירותיו המבנה בנויים על מילוי אדמה בתוך כיסי סלע משתי שורות אבני שדה עם מילוי אבנים קטנות ביניהן. רצפות המבנה נמצאו על מילוי אדמה מהודקת, שהונח על גבי הסלע או בתוך כיסי סלע כאשר הסלעים הסמוכים פולסו ושימשו, ככל הנראה, כחלק מהרצפה.
שרידים נוספים שהתגלו מחוץ ליחידת בניה זו מעידים על המשכו של המבנה צפונה. הם כוללים רצפת אדמה מהודקת, סלע מפולס ששימש, ככל הנראה, כחלק מהרצפה וקטע של קיר נוסף שבנוי על מילוי אדמה בתוך כיס סלע. 
 
הממצאים
על רצפות המבנים נמצאו כלי חרס המאפיינים את המאות  ה-11 וה- 10 לפנה"ס, דהיינו שלהי תקופת הברזל א' או ראשית תקופת הברזל ב'.
המכלול כלל שפע קובעות וגביעים המציינים אולי פעילות פולחן (ביתית ?). כמו כן מרובים קנקני האגירה האופייניים לתקופה.
כלי האבן כללו כלי שחיקה וכתישה, חלקם עשויים מאבן שיובאה ממרחקים (כגון בזלת).