הטרופת דור 2002/2 נחשפה בחודש מאי 2002 בסמוך לקו המים במפרץ דור-טנטורה. כדי לתהות על קנקנה של הטרופת ועל הנסיבות שהובילו לטביעתה נערכו שתי עונות חפירה ארכיאולוגית תת ימית על ידי המכון ללימודי ים באוניברסיטת חיפה בשיתוף האגודה הבריטית לארכיאולוגיה ימית (NAS) ומועדון הצלילה אקווה דורה. הטרופת עוררה סקרנות רבה עם גילוייה והיה זה פרופ' אבנר רבן אשר עודד את המחקר הנוכחי שעיקרו הקשר, אם קיים, בין הטרופת לבין מסע נפוליאון וצבאו לארץ ישראל בשנת 1799.
 
המחקר התמקד בשני תחומים: האחד, העדויות ההיסטוריות המתארות את מסע נפוליאון, ובפרט את הקורות אותו בלגונה של טנטורה; והשני, העדויות הארכיאולוגיות, הכוללות את הטרופת עצמה וממצאיה, ואת הממצאים הארכיאולוגיים אשר נמצאו בטנטורה ועשויים להצביע על קשר לנפוליאון.
 
הטרופת נמצאה בעומק רדוד מאוד ועובדה זו הביאה להעלאת ההשערה הראשונית, בידי קורט רווה, כי המדובר ברפסודה אשר שימשה את הכוחות הצרפתים הנסוגים מעכו ונפוליאון בראשם, אשר הגיעו למקום למעלה ממאתיים שנים קודם לכן, בחודש מאי שנת 1799. על פי השערה זו, כאשר רצו החיילים להשליך הימה את כלי הנשק נזקקו לכלי שיט. כדי להיפטר מכלי נשק כבדים, אשר לא ניתן היה להעלותם לכלי שיט קטנים, מבלי שיהיו מצוידים באמצעים מתאימים, אלתרו החיילים רפסודה, אשר נגררה בעזרת סוסים לכיוון הים, אולם הרפסודה קרסה על קו המים.
 
מחקר הטרופת דור 2002/2 הוביל למסקנה כי, מדובר בשריד של ספינה באורך של 15 מ', רוחב של 4.5 מ' ושוקע של 1.35 מ'. כך נתקבלו נתונים על כלי שיט קטנים יחסית, בני התקופה, אשר מעטים כמותם קיימים. הטרופת תוארכה לשנת 1800, אך אין זהו תיארוך ודאי. היא נבנתה באחת המספנות שלחופי הים האגאי, וההשקעה הרבה בבנייתה מעידה כי נבנתה בידי גורם ממסדי כלשהו. ממסקנות אלה לא ניתן לשלול את הקשר לנפוליאון, אם כי, נכון להיום, אין באפשרות המחקר להציע פתרון מוחלט לגבי הקשר בין הטרופת דור 2002/2 לבין מסע נפוליאון וחייליו בארץ ישראל.