Israel Antiquities Authority
נגישות

מתחת למקום בו הוצג בעבר 'דגם הבית השני' נחשף שדה קבורה בלתי ידוע, בן יותר מ- 4000 שנה (9 בנובמבר 2006)


אזור החפירה בפרוייקט הולילנד בירושלים
אזור החפירה בפרוייקט הולילנד בירושלים

בחפירות הצלה שעורכת רשות העתיקות בפרויקט הבנייה "הולילנד פארק" בירושלים, במקום בו היה ממוקם בעבר 'הדגם של ירושלים מתקופה הבית השני', נחשף שדה קבורה בן יותר מ-4000 שנה. בית הקבורות ייחודי ועשיר בממצאים. האתר ממוקם בקצה הגבעה של שכונת בית וגן ומשקיף על עמק רפאים באזור מלחה - אצטדיון "טדי".

 

מנהלי החפירות מטעם רשות העתיקות, ד"ר יניר מילבסקי וצבי גרינהוט, מסרו כי "בית הקברות משתרע על יותר משני דונם ועפ"י העדויות באתר, הקבורה בו נמשכה לאורך דורות ובעיקר בתקופת הברונזה, בין השנים 2000- 2200 לפנה"ס ובין 1700 - 1600 לפני הספירה".

חשיפת מנחת קבורה
חשיפת מנחת קבורה
בית הקברות עשיר בממצאים, ביניהם חרפושיות ששימשו כקמעות - חיקוי של חרפושיות מצריות - חפצי מתכת - ביניהם כלי נשק וכלי עבודה - תכשיטים וכלי חרס תמימים (שלמים) באיכות יצור גבוהה. כן נמצאו ביחד עם עצמות האדם, עצמות בעלי חיים - בעיקר של כבשים ועזים. כל הממצאים שימשו כמנחות קבורה, ובעלי חיים ומאכלים, שיתכן שכלי החרס הכילו בתוכם, ידועים בספרות הארכיאולוגית כ"אוכל למתים". לדברי ד"ר מילבסקי חשיבות ממצאי החפירות הוא בתרומתם להרחבת הידע שלנו על התקופות הללו באזור הכפרי הקרוב לירושלים הכנענית. "כל העורף החקלאי של ירושלים לפני כ-4000 שנה ו כ-3700 שנה היה יותר רחב ממה שחשבנו עד כה" הוסיף מילבסקי.

מאמרים נוספים ...
להודעות