מפקחי רשות העתיקות סיכלו ארבעה ניסיונות הברחה של עתיקות מישראל לחו"ל שכללו מעל 5000 מטבעות עתיקים. תפיסת המטבעות התאפשרה הודות למידע מודיעיני שהגיע לרשות העתיקות ובסיוע של רשות הדואר. בבדיקה של אנשי היחידה למניעת שוד עתיקות התברר כי מדובר במטבעות מהתקופה ההלניסטית (מלפני 2300 שנה בקירוב), מתקופת בית שני, מהתקופה הרומית והביזנטית ומהתקופה הממלוקית (מלפני 600 שנה). בין הפריטים מטבעות חשובים מימי בית חשמונאי ומתקופת המרד הגדול של היהודים ברומאים (בשנים 66 - 70 לספירה). בחיפוש שנערך בצו שופט בבית אחד החשודים נתפסו בנוסף עשרות כלי חרס עתיקים שאף לגביהם קיים חשד שנגנבו מקברים עתיקים.

מפקחי היחידה למניעת שוד עתיקות פתחו בחקירה ממנה עולה כי שניים מהחשודים הינם סוחרי עתיקות ירושלמים המורשים עפ"י החוק. עוד עולה כי החשודים בחרו לשלוח את המטבעות העתיקים לחו"ל ללא קבלת היתר מרשות העתיקות, על אף שידעו את הוראת החוק בעניין.
מנהל היחידה למניעת שוד עתיקות, אמיר גנור, אמר היום כי "נותר רק לבכות את הנזק הרב שנגרם לאתרי עתיקות ואת איבוד המידע ההיסטורי - התרבותי כתוצאה מאיסוף כמות כה רבה של מטבעות באופן לא מוסדר".

מרשות העתיקות נמסר כי בימים הקרובים יגובש כתב אישום כנגד החשודים בעבירות של ניסיון הוצאת עתיקות מישראל ללא היתר, אחזקת רכוש החשוד שהושג בפשע ואי ניהול רשימות מצאי כחוק עבירות שדינם שלוש שנות מאסר.
דוברת רשות העתיקות, אסנת גואז, מזכירה כי כל הוצאה של עתיקה מישראל מחויבת בקבלת היתר יצוא כחוק.