הכפר נין שוכן למרגלותיה הצפוניים של גבעת המורה, בצידו הדרום-מזרחי של עמק יזרעאל, כשני ק"מ מזרחית לעיר עפולה. הכפר מזוהה עם הישוב העברי הקדום "נעים". על פי המסורת הנוצרית, זהו המקום בו התרחש נס "החייאת בן האלמנה" של ישו. הנס הונצח בכנסיה שהוקמה במאה החמישית לספירה והפכה לאתר עליה לרגל.

במסגרת חפירות וסקרים רבים שערכה רשות העתיקות בכפר נין, נמצאו שרידי ישוב קדום מתקופות שונות, החל מתקופת הברונזה (לפני כ-5,000 שנה) ועד ימיינו.

במהלך החפירות בשטח, שמומנו על ידי רשות העתיקות, חשף הארכיאולוג פאדי אבו זידאן, מנהל החפירה, מבנה בנוי אבני גזית מהתקופה הרומית הקדומה. המבנה, שמונה מספר חדרים, יושב על יסודות מן התקופה ההליניסטית (לפני כ-2,300 שנה), כשמעליו מבנה מן התקופה התורכית.

על גבי קירות המבנה ורצפתו נמצאה שכבת פחם עבה, שנוצרה, ככל הנראה, משריפה עזה שאחזה בתקרת העץ של המבנה. השריפה גרמה לקריסת התקרה עם חלק מהקירות אל תוך המבנה, אשר קברו תחתם את תושבי הבית.

הארכיאולוג אבו זידאן, מצא בצמוד לשלדים שנמצאו בהריסות הבית, תכשיטי זהב וכסף וכלי חרס ששימשו את דיירי הבית. "ההרס הכבד מעיד על חורבן קשה אשר לא התיר לתושבי הבית סיכוי להינצל וניתן לשער כי מדובר באקט מלחמתי".

האם מדובר ברעידת אדמה שסופה בשריפת המבנה, הצתת המבנה בזדון או פוגרום קשה אשר התרחש במהלך המאה הראשונה ועשוי להצביע על כך שמדובר בתושבים יהודים, תושבי הכפר העתיק נעים, שמצאו את מותם במהלך המרד הגדול ברומאים בשנת 67 לספירה? שאלות אלה יישארו בינתיים בגדר תעלומה, עד גילוי ממצאים חדשים בעתיד.