בפעילות מבצעית שערכו מפקחי היחידה למניעת שוד עתיקות בעיר חיפה, בסיוע בלשי משטרת חיפה, נתפסו בביתו של תושב העיר עשרות ממצאים ארכיאולוגים, שעל פי החשד הוצאו מקרקעית הים באופן לא חוקי.

אמש (ב') ביצעו אנשי היחידה למניעת שוד עתיקות חיפוש בצו שופט, בביתו הפרטי של יהודי, תושב העיר חיפה.
זאת, לאחר שמידע מודיעיני שנאסף, הצביע על כוונת החשוד למכור פריטים ארכיאולוגיים עתיקים, שעל פי החשד הוצאו בצלילה מאתרי עתיקות תת ימיים באזור הצפון -בניגוד לחוק.

בביתו של החשוד נתפסה כמות גדולה של מטבעות עתיקים, מספר צלמיות ברונזה - בהם פסלון ברונזה מעוצב של אישה, המתוארך לתקופה הרומית מלפני אלפיים שנה בקירוב. עוד נתפסו שלושה עוגנים של ספינות עתיקות, אחד ממתכת ושניים מאבן, וכן מספר כלי חרס, כלי זכוכית וכלי ברונזה עתיקים. כל הפריטים נתפסו כמוצגים משפטים.

מפקחי רשות העתיקות נדהמו לגלות בבית החשוד כד חרס גדול ממדים (מעל למטר גובה) שנשתמר בשלמותו, ועליו סימני צמידה ימית ושרידי אלמוגים. כד זה, מטיפוס "כלי אמפורה",שימש חלק ממטען של ספינה, שככל הנראה טבעה בים התיכון בעת העתיקה. על ידית הכלי נמצאה תביעת חותם ייחודית בכתב היווני. פענוח הכתובת על גבי הידית עשוי ללמד מהיכן נשלח המטען, מה היה סוג המטען - וחשוב מכל, באיזו שנה קרה המאורע.

החשוד נחקר והודה בעבירות המיוחסות לו, בימים הקרובים יוחלט האם יוגש נגדו כתב אישום.

מרשות העתיקות נמסר שליקוט עתיקות מקרקעית הים אסור על פי חוק. לדברי מנהל היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות, אמיר גנור, "בכל מקרה בו צוללים ומגלים באקראי עתיקות על קרקעית הים, אין להוציא את העתיקות מהים. יש לנסות לסמן את המיקום, ולדווח מידית לאנשי רשות העתיקות. צלילה והוצאת עתיקות מספינות טובעות בקרקעית הים מחבלת באפשרות המחקר הארכיאולוגי ומוחקת עדויות היסטוריות חשובות."