Israel Antiquities Authority
נגישות

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, חנך היום את הפרוייקט התיירותי בעיר עכו – "תל עכו" , בקרוב ייצא לדרך גם תיאטרון נוסף בעיר (3/2/09)


ראש הממשלה, אהוד אולמרט, חנך את הפרויקט התיירותי- "תל עכו"
ראש הממשלה, אהוד אולמרט, חנך את הפרויקט התיירותי- "תל עכו"

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, חנך היום את הפרוייקט התיירותי בעיר עכו – "תל עכו" בקרוב ייצא לדרך גם תיאטרון נוסף בעיר

 

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, חנך היום את הפרויקט התיירותי- "תל עכו" – המציג בפני המבקרים את עולמה התרבותי העשיר של העיר דרך התקופות השונות בעברה המפואר, וקיבל סקירה מקיפה לגבי התפתחות הפרויקטים בתחום התיירות בעיר, הנעשים בהשקעה כוללת של 23 מיליון ש"ח .


ראש הממשלה אמר: " אני שמח לעמוד כאן, במקום שיש בו כל-כך הרבה היסטוריה של אירועים שהותירו חותמם על הארץ הזו, על נופה ועל עיצובה . ממשלת ישראל, כחלק מהתוכנית לחיזוק הצפון, שבה הושקעו 2.8 מיליארד ₪, משדרגת אתרים כאלו, וזאת אחת הדרכים שבה אנו מבטאים את אהבתנו לעיר עכו .

 

עכו היא עיר מיוחד במינה, עיר שחיים בה ערבים ויהודים ואנו חייבים יחד לשמור על המרקם הזה, שחשוב לישראל.תפקדנו למצוא את נקודות האיזון ולגלות רגישות".

תל עכו
תל עכו

טקס חנוכת "תל עכו" נערך בהשתתפות ראש עיריית עכו- שמעון לנקרי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה- רענן דינור, מנהל רשות העתיקות- שוקה דורפמן ומנהל משרד ראש הממשלה בצפון- דוד בן ימיני.


בשנה האחרונה, כחלק מהרצון לקדם ולחזק את התיירות בעיר עכו, פעל משרד ראש הממשלה, בהובלת מנהל המשרד בצפון, דוד בן ימיני, ובשיתוף רשות העתיקות ועיריית עכו לקידום "תל עכו", הפרויקט התיירותי המציג את המגוון התרבותי העשיר של עיר הנמל הצפונית.

מר שוקה דורפמן, מנהל רשות העתיקות
מר שוקה דורפמן, מנהל רשות העתיקות

התל הינו אתר היסטורי המשתרע על שטח של כ-200 דונם ומהווה נקודת ציון משמעותית בכניסה לעיר. האתר המחודש משלב בין הנקודות ההיסטוריות שהיו קיימות באזור לבין אטרקציות מודרניות לכל המשפחה, וכולל מערכת שבילים להולכי רגל ולרוכבי אופניים, מצפורים, ממצאים ארכיאולוגיים ותחנות מידע בנושאים ארכיאולוגיים, היסטוריים ואקולוגיים. בין היתר אפשר יהיה ללמוד במקום על ייצור זכוכית וצבעי ארגמן כפי שנעשו בעבר באותו אזור, ושרידים לכך נמצאו בתל.


כמו כן, בספטמבר 2009, יחל הקמתו של "תיאטרון פתוח" על גבי המדרון הדרומי של התל, שישמש לאירועים רבי משתתפים, כגון מופעי תיאטרון ומוזיקה.


בהמשך ביקורו בעכו, קיבל ראש הממשלה סקירה מקיפה על תוכניות הפיתוח של הרחוב הראשי של עכו, רחוב בן עמי. הרחוב עתיד לעבור שינוי משמעותי והוא יחובר לטיילת שעל שפת הים, תוך יצירת מתחמים מגוונים לאורכו, הצבת ריהוט ייחודי, תאורה, וכן הקמה של מוזיאון עתיקות פתוח.

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, במהלך הטקס
ראש הממשלה, אהוד אולמרט, במהלך הטקס

עלותם של שני פרויקטים מרכזיים אלו נאמדת בכ- 23 מיליון ₪ כאשר 20 מיליון ₪ מתוכם הועברו מתקציב הממשלה המיועד לחיזוק הצפון.


הפרויקטים התיירותיים בעכו מצטרפים לרשימת פרויקטים משמעותיים שמוביל משרד ראש הממשלה במסגרת התוכנית הממשלתית לחיזוק הצפון, ביניהם: שדרוג והרחבת אצטדיון הכדורגל בקרית שמונה, הקמת "פארק ברקו" (פארק ארכיאולוגי) בטבריה, הקמת הטיילת הדרומית בנהריה ועוד.

ראש הממשלה הוסיף כי: " הפרויקטים שנעשים כאן – התל, הטיילת והקמת שכונת אנשי הקבע הם חלק משינוי בתדמיתה של העיר – שהיא מתקדמת ולא נסוגה לאחור. ככה יראה כל הצפון במדינת ישראל".


מנהל רשות העתיקות, שוקה דורפמן, אמר: "במיזם החשוב הזה, מתממש חזון רשות העתיקות לקרב את השרידים הארכיאולוגיים לציבור הרחב. רשות העתיקות פועלת להפוך את אתרי העתיקות לנגישים ולמובנים ככל שניתן לקהל המבקר בהם באמצעות הסדרת האתר, מצפורים, תצוגות ארכיאולוגיות ותחנות מידע בנושאים שונים. באופן זה יהפוך תל עכו, שלא טופח עד היום ונפגע במהלך השנים מפעולות פיתוח ומפגעי הטבע למתחם בילוי לתושבי עכו והאזור ולתיירים ויחבר בינם לבין המורשת התרבותית העשירה של עכו".


לפרטים נוספים:
ליעד בראל, גלאי תקשורת, יחסי ציבור התוכנית הממשלתית לחיזוק הצפון, 052-8822879, liad@galaipr.com
מירב שי, מ"מ דוברת רשות העתיקות, 052-4284408, meyrav@israntique.org.il
שרון דהאן, דובר עיריית עכו, 052-6189850, pr2-acco@iula.org.il


מאמרים נוספים ...
להודעות