בימים אלו רואה אור המהדורה המקוונת של כתב-העת עתיקות, המופק מטעם רשות העתיקות (www.atiqot.org.il). עתיקות הוא כתב-עת דו-לשוני, המפרסם מאמרים בעברית ובאנגלית (למאמרים בעברית קיים תקציר באנגלית) עלחפירות ההצלה הרבות הנערכות מדי שנה מטעם רשות העתיקות. המסקנות העולות מחפירות אלו מפתיעות לעתים בחשיבותן, בכך שהן ממלאות פערים במידע הקיים מפרסומי החפירות היזומות בתלים. כתב-העת מציג את המחקר המקיף ביותר של האזור, ואת קשריו עם הארצות השכנות.

 המהדורה המקוונת של עתיקות יוצאת לאור כדי להנגיש את המידע הרב והחשוב המגולם בה לכלל החוקרים והחובבים בארץ ומחוצה לה. אתר כתב-העת מוצג באנגלית בלבד, והוא כולל קישורים למאמרים בעברית ובאנגלית כאחד, לפי שפת הפרסום במהדורה המודפסת. קבלת המידע, ללא תשלום, כרוכה בהליך הרשמה פשוט.
 
בכל כרך המוצג באתר מפורט תוכן העניינים: בבחירת כותרת המאמר נפתח תקציר לאותו מאמר ובתחתיתו קישור לקובץ PDF של המאמר עם אפשרות להדפסה. יתרונו של האתר בכך שהוא משמש מאגר מידע חשוב לדוחות החפירה הרבים שמפרסמת רשות העתיקות מדי שנה, ובכך שבאמצעותו מתאפשר חיפוש מהיר ונוח של מאמרים לפי תקופות, נושאים, שמות אתרים, שמות חופרים, ועוד.
 
הכרך הראשון המתפרסם במהדורה המקוונת של עתיקות, כולל מאמרים מקיפים על מפעל הסקרים והחפירות לאורך תוואי כביש חוצה ישראל. ראשיתו של מפעל זה בשנת 1993 עם ביצוע הסקרים הראשונים, והמשכו בחפירות נרחבות וחשובות, שרובן התבצעו בתחומי המחלפים הגדולים שלאורך הכביש. הסקרים והחפירות על תוואי הכביש הניבו ידע רב על עשרות יישובים, כפרים, חוות חקלאיות, מתקנים חקלאיים ושדות קבורה, המסייעים לחוקרים בהבנת פריסת היישובים סביב הערים הגדולות שנחשפו עד אז בעיקר בתלים. כרך זה מציג את תוצאות הסקרים מול תוצאות החפירות, ולראשונה, מאפשר לעמת אותן זו מול זו, ולבחון את אופי הנתונים העולים משניהם.
 
רשות העתיקות מאמינה כי המהדורה המקוונת, לצד זו המודפסת, תהיה פריצת דרך במחקר הארכיאולוגי של ישראל, והיא תתפוס לה מקום של כבוד בין יתר כתבי-העת המקוונים בתחום הארכיאולוגיה והתחומים הקרובים לו, הרואים אור מטעם מוסדות מחקר אחרים בארץ ובעולם.
המהדורה המקוונת של עתיקות היא עוד נקודת ציון חשובה בתיעוד המחקר הארכיאולוגי בארץ, והיא מצטרפת לכתב-העת המקוון "חדשות ארכיאולוגיות – חפירות וסקרים בישראל" ולאתר "סקר ארכיאולוגי של ישראל", המתפרסמים אף הם מטעם רשות העתיקות.