Israel Antiquities Authority
נגישות

בעקבות הסערה: באשקלון נחשף פסל אישה מרשים מהתקופה הרומית (דצמבר 2010)


הפסל התגלה הבוקר על ידי עובר אורח בעקבות התמוטטות המצוק הימי באשקלון

 

פסל אישה מרשים מהתקופה הרומית (בן כ-2000-1800 שנה) התגלה הבוקר על ידי עובר אורח מצפון למלון הולידי אין באשקלון, וזה מיהר לדווח על התגלית לרשות העתיקות. בצהרים הוציאה רשות העתיקות את הפסל מהים בסיוע טרקטור שופל, וזה הועבר למחסני אוצרות המדינה להמשך מחקר. לסכנת הקריסה של ערי החוף העתיקות בישראל.

 

רשות העתיקות: הפסל יפהפה, אבל חשיפתו - נורת אזהרה מהבהבת

 

 

מחר יסיירו מנהל רשות העתיקות, מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה ונציגי רשות הטבע והגנים בקיסריה, על מנת לעמוד על הנזקים הכבדים לעתיקות שנגרמו בסערה.

 

 

 

 

 

 

לדברי ד"ר יגאל ישראל, ארכיאולוג מחוז אשקלון ברשות העתיקות, "הפסל התמוטט אל הים בעת קריסת המצוק הימי העתיק כתוצאה מהסערה. קריסת המצוק הביאה גם להרס בית מרחץ ופסיפסים ששכנו בתוך המצוק במשך מאות רבות של שנים".

פסל השיש הלבן, בגובה 1.20 מ' ובמשקל של כ-200 ק"ג, בדמותה של אישה לבושה טוגה ונועלת סנדלים, נמצא כשהוא ללא ראש וללא ידיים. נראה שהוא ניזוק כבר בתקופה העתיקה. 
ד"ר יגאל ישראל עם הפסל
ד"ר יגאל ישראל עם הפסל
לדברי קובי שרביט, מנהל היחידה לארכיאולוגיה ימית ברשות העתיקות, "הפסל יפהפה ומרשים מאוד, אבל דרך חשיפתו – בהתמוטטות המצוק העתיק, היא נורת אזהרה מהבהבת לסכנת הקריסה של ערי החוף העתיקות בישראל, עליה אנו מתריעים מזה זמן רב. הסופה האחרונה גרמה נזקים אדירים ובלתי הפיכים לעתיקות לאורך ערי החוף – בין השאר, בקיסריה, באשדוד ובאשקלון- כמוהם טרם ראינו. על המדינה לקחת אחריות מיידית ולהקצות משאבים להגנת המצוק הימי, לפני שנאבד נכסי מורשת נוספים לתמיד".

מאמרים נוספים ...
להודעות