צילום: מירב וגנר, באדיבות משטרת ישראל

 

110 גמלאים ניצולי שואה מחדרה ומכפר סבא, החברים במועדוני ארגון "קפה אירופה", השתתפו אתמול (ב') בסיור מיוחד בליבה של עכו העתיקה.
הגמלאים צפו בסרטון מרכז המבקרים, המספק רקע על תולדות עכו לתקופותיה, ולאחר מכן סיירו ברחבי האולמות והמרתפים של המצודה הצלבנית הגדולה והמרשימה.
את הקבוצות הדריכו בהתנדבות ארכיאולוגים בכירים של רשות העתיקות – ד"ר אליעזר שטרן, נמרוד גצוב ואבנר הילמן, המכירים כל פינה נסתרת במצודה.

היוזמה לסיור הגיעה מחניכי קורס פיקוד ומטה ייעודי היוקרתי במכללה הלאומית לשוטרים במשטרת ישראל. קורסים אלה, מקיימים קשר רציף עם המועדונים העירוניים של ניצולי השואה.

הארכיאולוגים הובילו את הסיורים תוך התחשבות בגילם המבוגר של המשתתפים, והשוטרים החניכים בקורס סייעו במידת הצורך.
לדברי ד"ר
אליעזר שטרן, ארכיאולוג מחוז גליל מזרחי וגולן ברשות העתיקות שניהל במשך יותר מ-20 שנה את החפירות במצודה הצלבנית בעכו, "כאשר פנו אלינו מהמכללה הלאומית לשוטרים נענינו מיד בחיוב, מתוך רצון להיות שותפים למיזם החשוב הזה. המטיילים, חלקם בעלי ידע היסטורי עשיר, התענינו והיו קשובים וסקרנים מאוד. עבורנו ההדרכה הייתה חוויה עמוקה."

לדברי ניצב משנה איתן מנשה, מפקד הקורס במכללה הלאומית לשוטרים, "הפעילות ההתנדבותית היא מרכיב משמעותי בכל קורסי הפיקוד של משטרת ישראל. החניכים פעילים במגוון מסגרות חברתיות ערכיות, ובין השאר, מאמצים את מועדוני ניצולי השואה, ומלווים אותם לטווח ארוך."