בחודשים יולי עד ספטמבר 2004 נערכה חפירת הצלה באתר חורבת בורנט הממוקם ממזרח לעיר שוהם. החפירה נערכה עקב בניית אזור תעשייה חבל מודיעים ונוהלה ע"י ד"ר ד' עמית, ח' טורגה ופ' גנדלמן.
 
על גבי המדרונות הצפוניים והמזרחיים של הגבעה נפתחו חמישה שטחי חפירה נרחבים ובהם נתגלו שרידי כפר יהוד מתקופת הבית השני, החל מן החשמונאים ועד למרד בר- כוכבא. חלק מבתי הכפר, שניטשו בעקבות מרד בר- כוכבא, יושבו מחדש בתקופה הרומית המאוחרת ובתקופה הביזנטית.
 
באתר נחפרו כשמונה בתי חווה נרחבים. בצמוד לבתי החווה או בתוכם נתגלו מגדלי שמירה מבוצרים, מקוואות, אמבטיות ישיבה, קולומבריום, בית בד גדול, גת, מתקני סחיטה לשמן ביתיים ומערכות מים. בשטח E נחשף בית מגורים בעל שורת עמודים פנימיים אשר נחסמו בקיר בשלב מאוחר יותר וחולקו לחדרונים קטנים, אולי בתקופה שבין המרידות. טבון המתוארך לתקופת מרד בר- כוכבא נתגלה על רצפת אחד החדרים.
בנוסף למתקנים החקלאיים הגדולים נתגלו גם חפצים המעידים על ענפים חקלאיים שונים כגון אבני רחיים רבות לטחינת קמח, פעמון לפרות המעיד על מרעה ומשקולות נול רבות המעידות על תעשיית צמר.
 
על יהדותם של תושבי האתר מעידים המקוואות הרבים וכן גם ממצא עשיר של ספלי מדידה – כלי אבן אשר אינם מקבלים טומאה. ביטולם של המקוואות בתקופות המאוחרות יותר מעידים על כי התושבים שהתיישבו באתר לאחר נטישתו לא היו יהודים.
 
בחפירה נתגלו חפצים אישיים של תושביו – מטבעות רבים, עגילים, סיכות רכיסה ותליונים. חשיבות מיוחדת יש לגילוין של שלוש מטבעות בר- כוכבא משנה ב' למרד. מטבעות אלו הן הצפוניות ביותר שנתגלו עד היום בארץ ומעידות על מימדיו של המרד. בנוסף למטבעות נתגלו גם ראשי חצים ואחורי חנית המעידים על השתתפותם הפעילה של תושבי הכפר במרד בר- כוכבא.