תגית מחלוף, תלמידת כיתה ה' מבי"ס 'אור לטף' בחדרה, היא הזוכה במקום הראשון בתחרות הכרזות הארצית שקיימו המרכזים החינוכיים של רשות העתיקות.

לכבוד חגיגות 20 שנה לרשות העתיקות, יזמה הרשות תחרות כרזות בנושא שמירת עתיקות בין תלמידים מרחבי הארץ, אשר משתתפים בתוכניות ללימוד ארכיאולוגיה בבתי הספר.

בתחרות השתתפו כ-100 כרזות, מתוכן הועלו הנבחרות לאתר האינטרנט של הרשות. עובדי הרשות והציבור הרחב הוזמנו להצביע עבור הכרזה המועדפת. הכרזה הזוכה - של התלמידה תגית מחלוף מחדרה, עוצבה בצורת תמרור אזהרה, וקוראת "לא להרוס את עתיקות העבר". לצד התמרור, צוירו והודבקו על המפתח כלי חרס, תמונות של אתרי עתיקות, מטמונים ועתיקות שונות.
הכרזה הזוכה תשמש את רשות העתיקות בתכניות ללימוד ארכיאולוגיה המתקיימות בהנחייתה בבתי ספר ובגני ילדים.

תגית מחלוף השתתפה בתחרות כחלק מלימודיה ב"תגליות בעתיקות" - תוכנית חינוכית קבועה שמפעילה רשות העתיקות בטכנודע בחדרה. זאת, במסגרת תוכנית העשרה רחבה הניתנת בטכנודע לתלמידים מצוינים שנבחרו מבתי הספר בגבעת אולגה. התלמידים הגיעו לטכנודע לאחר שעות הלימודים בבתי הספר, והשתתפו בתוכנית העשרה חוגית בסביבה לימודית מתקדמת. תכנית "תגליות בעתיקות" תרמה לחיזוק המודעות של תלמידי גבעת אולגה לאופי החיים בימי קדם, ומטפחת את ערך החשיבות בשימור נכסי העבר בארץ.

מדינת ישראל היא הצפופה בעולם באתרים ארכיאולוגיים, ומטבע הדברים, נחשפים הילדים לאתרים מעוררי סקרנות בסביבת מגוריהם ובסיורים מבית הספר. שלא כמו הצומח והחי מספר האתרים אינו מתחדש, וכל פגיעה בהם היא נזק בלתי הפיך, ההורס לעד חלק ממורשת הארץ.

במטרה לצמצם את מימדי הפגיעה בעתיקות, וכדי לקרב את תושבי הארץ אל עברם, מקיימת רשות העתיקות פעילות ענפה של חינוך והסברה. לשם כך, הקימה הרשות מרכזים ארכיאולוגיים הפועלים ברחבי הארץ ומקרבים את הילדים והציבור הרחב בדרך חוויתית ובאמצעות הנגיעה בחומר ובאדמה למורשת העבר.
בפעילויות שהתקיימו בבתי הספר במהלך השנה, הכירו התלמידים את נושא הארכיאולוגיה ושמירת העתיקות, את עבודת הארכיאולוג, את העמים והתרבויות ששכנו כאן, ואת חיי היום - יום שהתרחשו בארץ. הם התנסו בתהליכי שחזור, רפאות, ושימור הממצא הארכיאולוגי ומעל לכל למדו להכיר עד כמה חשובה השמירה על נכסי העבר. ערכים ונושאים אלו משתקפים במגוון הציורים שצוירו על ידי תלמידים, ומראים כי גם בעידן זה, המתאפיין בפיתוח מואץ ובטכנולוגיות חדשניות, ילדי ישראל קשורים לעבר ושומרים על ההווה - למען העתיד.