ביוזמה משותפת לרשות העתיקות ולאגף התכנון בצה"ל הוחלט על שת"פ בנושא שמירת עתיקות בצה"ל. רצון משותף של שני הגופים לקבוע מנגנוני תיאום שימנעו את הפגיעה בעתיקות הארץ - מבלי לפגוע במשימות הצבא באתרים- הביא ליצירת סידרת מפגשים בין נציגי רשות העתיקות ומפקדי צה"ל. במפגש ראשון מסוגו, שיערך ביום חמישי ה-    28.10.04 באור עקיבא, יתוודעו באי הכנס אל רשות העתיקות, תפקידיה וסמכויותיה ואל חוק העתיקות. המשתתפים יסיירו באתר העתיקות בקיסריה ויתוודעו לנושא העתיקות מקרוב. ברשות מקווים כי ההכרות מקרוב עם עתיקות הארץ ועם רשות העתיקות תהווה תשתית ליצירת מערכת של קשרי עבודה בין ארכיאולוגי המחזות ומפקחי הרשות לבין מפקדי צה"ל בשטח.

 

מנהל רשות העתיקות,שוקה דורפמן, מסר כי "יצירת מערכת של קשרי עבודה תקינה בין שני הארגונים תצמצם למינימום, אם לא תמנע, הישנות של פגיעה באתרי עתיקות ע"י אנשי השטח בצה"ל".

"אנו מעוניינים גם להיות נוכחים בדיוני הערכות לאימונים בשטחי אש הנמצאים באתרי עתיקות - במגמה לתדרך את המפקדים בנושא העתיקות" הוסיף דורפמן.

ברשות שואפים כי שת"פ יתרחב ויכלול גם העברת מערכי שיעור בארכיאולוגיה ע"י משקיות חינוך, וכי בסיסים צבאיים יסכימו לתוכנית של "אימוץ אתרי עתיקות" הכוללת תחזוקה שוטפת של אתרים ארכיאולוגיים סמוכים.    

 

 

אסנת גואז, דוברת רשות העתיקות, 064-284447