בקיץ 2004 נערכה עונת החפירות האחרונה בתל עין-גב על ידי המשלחת היפנית במסגרת פרויקט ארץ גשור של אוניברסיטת תל-אביב שבראשותי. הפרויקט שם לו למטרה לחקור את דרום הגולן – ארץ גשור המקראית – בחמשה אתרים שבהם שרידים מתקופות הברונזה והברזל. החפירות ברוגם הירי ובמתחם לביאה הראו ש"מתחמי הגולן" אינם אלא שרידי ישובים גדולים מוקפי חומה בני האלף השלישי וברוגם הירי קבור היה אחד ה"צ'יפים" שלהם.  עיר נמל קטנה מבוצרת מתקופת הברונזה המאוחרת א' נחשפה בתל-הדר ובתקופת הברונזה המאוחרת ב' חלה שוב נסיגה יישובית. במאה הי"א מתחדש היישוב בתל-הדר ובו בתי-מחסנים, מבני-עמודים וממגורת חיטה. עלייתו וירידתו זהים לאלה של  תל כנרות. בתקופת הברזל מחליף תל עין-גב את תל הדר כנמל החוף המזרחי, אך גם תל הדר מיושב ואף מגדיל את שטחו. שני אתרים אלה מצטרפים לרצועת הישוב הארמית שבירתה בבית-צידא.


חפירתנו בתל עין-גב התרכזה באקרופוליס של התל. נתגלו חמש שכבות ישוב, מתקופת הברזל ב'1 ועד לתקופה הרומית-ביזנטית. הישוב העיקרי היה בתקופת הברזל. הוא השתרע על פני כ-30 דונם, מבוצר בחומת סוגרים רחבה, עם אקרופוליס בנוי על מלוא.

שתי מערכות, זו על גבי זו, של מבני עמודים מחולקים לשלוש TRIPARTITE PILLARED BUILDING )), נחשפו. בשכבה V היו שלשה מבנים צמודים זה לזה ובשכבה IV נבנו שניים מחדש. חומת העיר והאקרופוליס נבנו בעת ובעונה אחת לפי תכנית. העיר מתקופת הברזל נהרסה עם הכבוש האשורי אך שרידים מעטים מן התקופה הפרסית, וכן בתי כפר מן התקופה ההלניסטית נחשפו גם הם.  בורות-סיד מן התקופה הרומית-ביזנטית חתמו את תולדות יישובו של האתר.


בחפירות הצלה משנות הששים בעי-גב נחשף חלק מאתר פולחני ובו כתובת ארמית "לשקיא" (שייך לשר המשקים). המרצה  מצטרף לזיהוים של פרופ' דותן ופרופ' אהרוני  עם אפק הארמית ממלכים א': כ', ומלכים ב': י"ג ששמה השתמר ב "אפיק" שבמעלה נחל עין-גב.