בין החודשים יוני-נובמבר 2004 נערכה חפירת הצלה במדרגה המזרחית של תל ברקת, המצוי בסמוך ליישוב שוהם.


במהלך החפירות, שנערכו מטעם המכון לארכיאולוגיה של אוניברסיטת ת"א, נתגלו שרידיה של עיר משגשגת מתקופת הב"ק 2. עיר זו השתרעה על כ-30 דונם במדרגה המזרחית (שנחשפה בחפירת ההצלה) ועל כ-10 דונם בחלק המערבי המוגבה של הגבעה (חלק זה נסקר בשנות הששים והשבעים ועדיין לא נחפר).


במהלך החפירות בחלקו המזרחי של האתר נחפרו למעלה מ-200 ריבועי חפירה (למעלה מ-5 דונם). בשני שטחי החפירה העיקריים נתגלו שרידים ארכיטקטוניים מרשימים שהשתמרו היטב.


בשטח הדרומי נחשפו כ-120 מ' ממערכת הביצורים, שכללה חומה מאבני גוויל שרוחבה הממוצע 3.20 מ'. נתגלה מכלול שער המוגן ע"י שני מגדלים מרובעים שבלטו החוצה מקו החומה, בדומה לשער העיר בתל אל-פארעה צפון.


בשטח החפירות הצפוני נתגלתה החומה שהגנה על היישוב מצפון, ובה שער בעל כניסה ישירה שנבנה בתחילה ברוחב של כ-4 מ', והפך בשלב מאוחר יותר לפוטרנה ברוחב של כ-1.5 מ'. בשטח זה נתגלו מכלולי מגורים שהשתמרו היטב, ובהם רצפות העשירות בממצא של כלים שלמים ותמימים, משטחי עבודה רבים, מוקדי פעילות ציבורית, סדנת סיתות צור וכלי מתכת רבים באתרם. כמות כלי המתכת ואיכותם (למעלה מ-20 כלים, מהם פגיון שנתגלה עטוף בשרידי אריג פשתן) מהווים תופעה יוצאת דופן באתרי יישוב מתקופה זו. כן נתגלו תכשיטים מסוגים ומחומרים שונים.


בין מכלולי המגורים והפעילות בשטח הצפוני נתגלה רחוב שהוביל מרחבת השער לרובעי המגורים השונים. רחוב זה נחשף לאורך כ-45 מ' והוא מהווה עדות נוספת לתכנון העירוני בתל ברקת. נראה, כי היישוב חדל להתקיים כעיר בסוף תקופת הברונזה הקדומה II.