שנים רבות חלפו מאז חפירות פרופ' ידין בעיר התחתונה של תל חצור ועתה הן חודשו על ידי משלחת של המכון לארכיאולוגיה של האוניברסיטה העברית, ירושלים, בניהולה של ד"ר שרון צוקרמן. הפרוייקט ממומן ע"י הקרן הישראלית למדעים. בהיות העיר התחתונה חלק מהגן הלאומי תל חצור זכו החופרים לשיתוף פעולה מלא מרשות הטבע והגנים ומנהל הגן הלאומי חסיין אל-הייב.

בשנת 1957 חפר כאן ידין ריבוע בגודל 5X5 מ' במטרה למצוא בתי מגורים בתוך המתחם  הגדול ולבסס את השיכוב והתיארוך של תקופת הברונזה ביחס ליתר שטחי החפירות. הוא מצא את כל 4 השכבות של העיר התחתונה החל מתקופת הברונזה התיכונה 2 ועד תקופת הברונזה המאוחרת 2. לפני החפירה הנוכחית נערכה בדיקה מגנטומטרית ומדידה של 100 מ'. המודד מ. היינזלמן מאוניברסיטת קלן מצא X100 התנגדות חשמלית על שטח בגודל מספר קירות מבנים ושתי סימטאות בכיוון צפון-דרום. לכן, הוחלט לחפור מדרום וממערב לריבוע שחפר ידין, בכדי לחשוף מבנה אחד וסימטה ממערב לו.


בחפירות נחשפה בצד מערב סימטה ברוחב 2 מ'. במזרח נמצאו 2 מבנים, כאשר לכל אחד כמה חדרים או חצרות. בין 2 המבנים היה כנראה שטח פתוח. התברר כי כל השטח היה אזור מגורים. בכל הקירות נתגלו פתחים שנאטמו ושייכים לשלב האחרון של העיר התחתונה שהיה גם עשיר במימצאים (תקופתה ברונזה המאוחרת 2). בין המימצאים נחשפו 3 פיטסים (קנקנים ענקיים) ועוד הרבה שברים כאלו שהיו מפוזרים בכל החדרים. כן יש לציין, חרפושית מפאיאנס וחותמת על ידית של קנקן, חלק תחתון של תבנית חרס של אשה, ראש חץ ומספר משקולות מטין ועצם. מחקר המימצא הבוטני והפאוניסטי נעשה על ידי נ. מרום ויתרום להבנה של הפעילות היומיומית של התושבים. נראה כי המבנים ניטשו בניגוד למימצאים בשטחים האחרים בעיר העליונה והתחתונה בהם נהרסו הבתים באופן אלים.