שבר מרשים של לוח שיש בגודל 10X10 ס"מ, עליו חלקי כתובת ערבית מראשית המאה ה-10 לספירה, נתגלה בחפירות שמנהלת רשות העתיקות לפני הרחבת בית פרטי ברובע היהודי בירושלים.
הבית שוכן מצפון לכנסייה הצלבנית 'סנטה מריה של הגרמנים', ובחפירה נחשפו חלק מיסודות הכנסייה ושרידי מבנה מימי שלטונם של האיובים, שכבשו את העיר מידי הצלבנים (המאה ה-13 לספירה).
 
מהכתובת, החקוקה בשיש בכתב ערבי מרובע האופייני למאות הראשונות של התקופה האסלאמית, שרדו שלוש שורות.
פרופ' משה שרון מהאוניברסיטה העברית בירושלים פענח את הכתוב על סמך שתי כתובות דומות  נוספות שנתגלו בארץ בעבר. לדבריו, "בכתובת שנמצאה כעת, משנת 910 לספירה – ובכתובות האחרות, מסופר על הענקת נחלה בידי החליף העבאסי, לאחד מנאמניו בירושלים. מהכתובות הממסדיות הללו עולה, כי החליף נהג להעניק נחלות לנאמניו – שהיו, על פי רוב, חיילים שפרשו מצבאו, ואף פטר אותם מתשלום מסים בגין קבלת הנחלה.  
 
מנהלת החפירה הארכיאולוגית אנט נגר מרשות העתיקות, שגילתה את הכתובת, אומרת כי "תקופת שלטונו של החליף העבאסי אל מקתדר, שזכה לתואר "אמיר המאמינים" (908 - 932 לספירה), התאפיינה במלחמות חוזרות ונשנות כנגד הפטימים - שליטי מצרים, על השליטה בארץ ישראל. ייתכן שהענקת הנחלות נעשתה כחלק ממאמציו של החליף לחזק את אחיזתו בתחומי שלטונו - כולל בירושלים, כפי שנהגו שליטים בתקופות שונות."
 

כלי חרס רבים, כלי זכוכית ומטבעות, שזמנם מתקופת הבית השני ועד לימי הביניים. בין כלי החרס ראויים לציון נרות שמן מעוטרים בכתובות ערביות שנמצאו ביסודות המבנה האיובי ועל גבי רצפתו.